دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 25357

10 هزار شهید اصناف در کشور شناسایی شدند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده بسیج اصناف کشور، گفت: با بررسی‌های بعمل آمده تاکنون بیش از 10 هزار شهید از اصناف مختلف شناسایی شده‌اند که با ادامه شناسایی‌ها این آمار افزایش خواهد یافت.
10 هزار شهید اصناف در کشور شناسایی شدند
به گزارش قم نیوز، سرهنگ محمد ابراهیم کریمی، شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره ۳۰۰ شهید نانوای کشور و یک هزار شهید اصناف و بازار استان قم که در مسجد اعظم و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد، با بیان اینکه اصناف در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری را به انقلاب تقدیم کرده است، اظهار داشت: اصناف در دوران دفاع مقدس تنها نقش پشتیبانی و حمایتی از جبهه‌ها را نداشتند بلکه در متن عملیات‌ها ایفای نقش می‌کردند و در این مسیر شهدای بسیاری از اصناف مختلف جان خود را تقدیم کردند.

وی گفت: با بررسی‌های بعمل آمده تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهید از اصناف مختلف شناسایی شده‌اند که با ادامه شناسایی‌ها این آمار افزایش خواهد یافت.

فرمانده بسیج اصناف کشور، با اشاره به تدوین کتاب‌های مختلف در خصوص زندگی شهدای برجسته از قشر اصناف گفت: در این راستا تاکنون ۵۰ عنوان کتاب تالیف شده و تعدادی دیگر نیز در دست نگارش است که برخی از این عناوین با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

کریمی ادامه داد: با تالیف این کتاب‌ها و آشنایی مردم با شهدای اصناف، نسل جوان خواهند فهمید که چه بزرگانی از جمع اصناف کشور در هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور یافتند و جان خود را تقدیم کردند.

فرمانده بسیج اصناف کشور، همچنین با اشاره به تهیه فیلم‌های مستند از شهدای اصناف گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ دقیقه فیلم مستند در خصوص شهدای اصناف تهیه شده که ۲۰۰ دقیقه آن تدوین و برای پخش در اختیار صدا و سیما قرار گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری ۹ یادواره اصناف در سراسر کشور از جمله برنامه‌های ما بوده که تاکنون ۶ یادواره در استان‌های تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس، مشهد و قم برگزار شده و سایر یادواره‌ها نیز در استان‌های دیگر برپاخواهد شد.

کریمی در پایان، ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و از خودگذشتگی را بهترین راه مقابله با هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمنان خواند و بر شناختن شهدا و تلاش‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbzfb5.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما