دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : 2555
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

ثبت‌نام 700 دانش‌آموز قمی در طرح سراسری حفظ قرآن کریم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تاکنون بیش از 7 هزار دانش‌آموزی قمی در طرح سراسری حفظ قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.
ثبت‌نام 700 دانش‌آموز قمی در طرح سراسری حفظ قرآن کریم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین‌جعفری در ششمین همایش جامعه مدرسین و مدیران، معاونین و مربیان پرورشی، مشاوران و دبیران دین و زندگی (ویژه خواهران) آموزش و پرورش استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش برداشتن گام‌های مثبت در راستای مسائل پرورشی و دینی دانش آموزان است.

وی افزود: در حال حاضر ابزارهای نوینی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است به همین خاطر آموزش و پرورش به عنوان بستر مناسبی برای تحقق اهداف تربیتی دانش‌آموزان باید وارد عمل شود زیرا انجام ندادن این کار توسط مدارس موجب می‌شود که دیگران کودکان ایرانی را محاصره کرده و اهداف خود را پیاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر استفاده از روش‌های مناسب جذب دانش آموزان تصریح کرد: برای ارائه الگوی مناسب و قابل استفاده دانش‌آموزان باید از آیات قرآن و روایات اسلامی بهره برد و در این راستا بهره‌گیری از داستان‌های این کتاب آسمانی و استفاده از تمثیل‌های قرآنی موثر خواهد بود.

وی گفت: لزومی ندارد که تنها به کتاب‌های درسی اکتفا شود بلکه می‌توان از منابع دیگر نیز استفاده کرد ضمن اینکه بهره‌گیری از روش‌های فعال آموزشی مانند تحقیق کلاسی علاوه بر طراوت بخشی به محیط مدرسه موجب تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان نیز می‌شود.

امین‌جعفری استفاده از شیوه‌های مستقیم در آموزش را سبب لجاجت کودکان دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره بر استفاده از تلقین در آموزش تاکید داشتند زیرا تکرار موجب تاثیر بر نفس انسان می‌شود اما تعلیم اجباری تاثیری نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خواستار استفاده از روش‌های عملی توسط مربیان در مدارس شد و افزود: گفتار و عملکرد معلمان باید یکسان باشد ضمن اینکه مدیران مدارس باید عوامل تاثیرگذار بر دانش‌آموزان با شناسایی کرده و در راستای آنها حرکت کنند.

وی در ادامه به طرح‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش استان قم در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: سهمیه آموزش و پرورش در طرح حفظ سراسری قرآن کریم ۲ میلیون نفر است که در این میان سهمیه استان قم ۳۲ هزار و ۵۵۰ نفر تعیین شده است و تاکنون نیز بیش از ۷ هزار دانش‌آموز استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

امین‌جعفری با بیان اینکه انس گرفتن با قرآن موجب بیمه شدن دانش‌آموزان می‌شود تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این طرح در استان به بیش از ۴۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مدارس قرآنی افزود: سال گذشته ۱۵۳ مدرسه از این دست در استان قم مشغول به فعالیت بودند که در سال جاری تعداد آنها به بیش از ۲۰۰ مرکز رسیده است ضمن اینکه تمام دانش‌آموزان می‌توانند در رشته‌های مختلف قرآنی و به صورت رایگان از خدمات ارائه شده توسط این مدارس بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه نماز به عنوان مهم‌ترین فریضه الهی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ابراز کرد: معلمان و مدیران مدارس باید با شرکت خود در نماز جماعت زمینه‌ساز تشویق دانش‌آموزان برای این کار شوند ضمن اینکه بیان آثار مثبت نماز نیز تاثیر بسزایی در جذب کودکان خواهد داشت.

امین‌جعفری با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه توسط دانش‌آموزان استان قم در سال گذشته تاکید کرد: مسئولان مدارس به ویژه دبیران دینی باید برای بالا رفتن جایگاه قم در کشور تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: کتاب بچه‌های آسمانی شامل ۳۵ درس است که باید در طول ۳۵ هفته فعال مدارس تدریس شود ضمن اینکه این کتاب مورد توجه بسیاری از استان‌های دیگر نیز قرار گرفته است.

وی از امضای شش تفاهمنامه همکاری میان آموزش و پرورش قم و اداره کل تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: حجاب و عفاف، مهدویت و آشنایی با تاریخ اسلام و انقلاب از موضوعات این تفاهمنامه‌هاست که امیدواریم با اجرای کامل آنها شاهد رشد و پیشرفت در میان دانش‌آموزان استان قم باشیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.warct1awwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما