يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 7036

برگزاری آزمون طرح ملی حفظ قرآن در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری آزمون طرح ملی حفظ قرآن در سطح استان خبر داد.
برگزاری آزمون طرح ملی حفظ قرآن در استان قم
به گزارش قم نیوز، سید محمدحسن موسوی‌نیا با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن اظهار کرد: این طرح با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت عظیمی برخوردار است، گفت: با اجرای طرح ملی حفظ قرآن در آموزش و پرورش به نوعی از ظرفیت موجود استفاده بهینه می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل این طرح، آزمون حفظ نیم جزء و یک جزء قرآن در سطح مدارس، حفظ سه جزء، شش جزء و ۱۰ جزء قرآن در سطح ناحیه و حفظ ۲۰ جزء و کل قرآن در سطح استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری آزمون طرح ملی حفظ قرآن در سطح استان خبر داد و افزود: ۳۰۷ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان در آزمون حفظ ۲۰ جزء و کل ثبت‌نام کردند.

موسوی‌نیا با اشاره به برگزاری کلاس‌های آمادگی برای ورود به مرحله کشوری گفت: بیش از ۶۰ نفر از دانش‌آموزان در کلاس‌های این دوره در زمینه تجوید، صوت، لحن و تفسیر شرکت کردند.

وی وجود مدارس قرآنی را از دیگر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: در این مدارس، سطح مقدماتی آموزش‌های قرآنی در زمینه روخوانی، روان‌خوانی و تجوید ارائه می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: در مراحل تکمیلی آموزش‌های قرآنی تجوید تخصصی، صوت و لحن، قرائت، حفظ تخصصی، قصه‌گویی قرآنی و محافل انس با قرآن ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: این مدارس از امکاناتی مانند کتابخانه تخصصی و نرم‌افزارهای قرآنی برخوردار بوده که دانش‌آموزان برای پیشرفت در زمینه قرآن به این مدارس مراجعه می‌کنند.

موسوی‌نیا بیان داشت: دانش‌آموزان در صورت کسب موفقیت گواهینامه پایان دوره از سوی سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.xnqt23nv-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما