چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 5603
موسوی‌نیا خبرداد:

بهره‌مندی 19 هزار دانش‌آموز قمی از مدارس قرآنی

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از بهره‌مندی 19 هزار نفر دانش‌آموز قمی در زمینه آموزش سطح یک قرآن در مدارس قرآنی در سال تحصیلی جاری خبر داد.
بهره‌مندی 19 هزار دانش‌آموز قمی از مدارس قرآنی
به گزارش قم نیوز، سید محمدحسن موسوی‌نیا با اشاره به مسابقات قرآنی ویژه فرهنگیان اظهار کرد: مرحله ناحیه‌‌ای این مسابقات در قالب رشته‌های قرائت، تفسیر و حفظ قرآن برگزار شده و مرحله استانی آن سال ۹۱ برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه همخوانی و جمع‌خوانی از دیگر مسابقاتی بود که در تمام مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه استان قم برگزار شد.

کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به شرایط و نحوه ارسال آثار مسابقه همخوانی و جمع‌خوانی گفت: دانش‌آموزان در قالب گروه‌هایی می‌توانند در زمینه جمع‌خوانی و اشعار قرآنی در این مسابقات شرکت کنند و کارهای خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه مسابقات دارالقرآن امام علی واقع در سه راه بازار، کوچه شماره چهار ارسال کنند.

وی یادآور شد: آثار ارسالی پس از بررسی و انتخاب به مرحله استانی راه پیدا کرده و گروه‌های برتر هدایایی دریافت خواهند کرد.

موسوی‌نیا به فعالیت مدارس قرآنی استان قم اشاره کرد و افزود: ۱۷۰ مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جاری مشغول فعالیت بودند و ۱۹ هزار دانش‌آموز در این مدارس آموزش قرآن سطح یک اعم از روخوانی، روان‌خوانی و تجوید را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: جذب نیرو برای اجرای طرح ملی نهضت حفظ قرآن از دیگر برنامه‌های قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بوده است که این نیروها از بین افراد متخصص در زمینه قرائت قرآن، حفظ و قرائت با شرایط خاص انتخاب می‌شوند.

کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: این افراد در مدارس قرآنی در زمینه آموزش حفظ و قرائت به دانش‌آموزان کمک می‌کنند.

وی یادآور شد: اکنون بر اساس آمار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و فرهنگی قمی در سطوح مختلف در طرح حفظ قرآن شرکت کردند و پس از نوروز در آزمون شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.xdtiw6dvmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما