چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 592
در سال تحصیلی جدید؛

306 مدرسه قرآنی در قم فعالیت خود را آغاز کردند

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از آغاز فعالیت 306 مدرسه قرآنی همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.
306 مدرسه قرآنی در قم فعالیت خود را آغاز کردند
به گزارش قم نیوز، محمدحسن موسوی با اشاره به افزایش مدارس قرآنی قم به ۳۰۶ مدرسه اظهار کرد: آموزش مربیان مدارس قرآنی آغاز شده و مربیان رسمی در این دوره آموزش تربیت مربی روخوانی، روانخوانی و تجوید را فرا می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۴۰ نفر از مربیان در حال دریافت آموزش‌ها در چهار ناحیه استان قم هستند تا بتوانند در این مدارس به فعالیت بپردازند.

کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به استفاده از استادان مجرب در زمینه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم گفت: مربیان مدارس ابتدایی که به تدریس قرآن می‌پردازند نیز در دوره آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ نفر مربی در مدارس قرآنی مشغول فعالیت بودند و امسال با دو برابر شدن ظرفیت مدارس قرآنی به ۷۰۰ مربی قرآنی نیاز داریم.

موسوی‌نیا با اشاره به دلیل جذب نیروهای متخصص از نهادهای مختلف بیان کرد: قانون اجازه نمی‌دهد که موسسات رسمی خارج از نیروی رسمی ادارات فردی را به خدمت بگیرند.

وی به فعالیت مدارس قرآنی اشاره کرد و افزود: این مدارس به ارائه روخوانی، روانخوانی و تجوید برای دانش‌آموزان و والدین و مربیان می‌پردازند و در سال گذشته ۲۰ هزار نفر زیرپوشش آموزش‌ها قرار گرفتند.

کارشناس قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: مراسم آغاز آموزش قرآن پایه اول ابتدایی همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس ابتدایی استان در این هفته با حضور دانش‌آموزان برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcjf8eizuqeh.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما