يکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 342
برای یازدهمین بار؛

مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم برگزیدگان شعب مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه از پنجم تا هشتم مهر ماه برگزار می‌شود.
مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد رضا‌زاده جویباری رئیس ستاد برگزاری یازدهمین دوره مسابقه­ سراسری حفظ قرآن کریم از برگزاری مرحله نهایی یازدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم در مرکز استان مازندران شهرستان ساری خبر داد.

وی با اشاره به رشته‌های برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور صدها نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی سراسر کشور در ۶ رشته حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰و ۳۰ جزء قرآن کریم و یک رشته ترجمه و مفاهیم با داوری چند گروه از داوران برجسته کشوری در اردوگاه بادله شهرستان ساری از پنجم تا هشتم مهر ماه برگزار می‌شود.

مسئول مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم ابراز کرد: اهتمام بیشتر عموم مردم و مسئولان به ویژه جوانان و نوجوانان میهن اسلامی‌مان به انس با قرآن به ویژه حفظ آیات نورانی قرآن امری ضروری است و توجه ویژه مسئولان فرهنگی کشور به ویژه صدا و سیما به حوزه معارف حیاتبخش قرآن و فرهنگ‌سازی در حوزه حفظ قرآن لازم است.

وی اظهار امیدواری کرد: همانطور که مسئولان کشور برای حفظ سلامتی جسم افراد هزینه می‌کنند امید است برای سلامتی روح و روان آنان و عجین شدن آیات نورانی قرآن با اندیشه و فکر جوانان عزیز نیز هزینه لازم انجام دهند.

‌رضازاده با تاکید بر نقش قرآن در جلوگیری از انحرافات اظهار کرد:‌ مردم عزیز کشورمان به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز به این نکته توجه دارند که در دنیای امروز در سایه انس و فهم قرآن کریم می‌توان از بسیاری از انحرافات فکری و عقیدتی و اخلاقی مصون ماند.

وی افزود: امید است مسئولان فرهنگی کشور نیز بسترسازی لازم را فراهم آورند تا مطالبه رهبری در زمینه حفظ ۱۰ میلیون نفری قرآن کریم در بین جوانان و نوجوانان عزیز محقق شود.

رئیس ستاد برگزاری یازدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم، از همکاری نهادهای فرهنگی به ویژه اداره کل ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران در برگزاری این مسابقات خبر داد و از مساعدت استاندار پرتلاش مازندران جناب مهندس طاهائی تشکر کرد.

مسئول موسسه قرآن و نهج‌البلاغه کشور با اشاره به زمان و سخنرانان مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تصریح کرد: مراسم افتتاحیه روز سه‌شنبه ۵ مهر ماه امسال با حضور مردم و مسئولان استان و صدها نفر از حافظان قرآن کریم با سخنان حضرت آیت‌الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان، مهندس طاهائی استاندار محترم مازندران و قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی کشور حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمید محمدی در اردوگاه تربیتی شهدای دانش‌آموز مازندران برگزار می‌شود.

‌علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی ۲noor.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdccaiq182bq0.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما