چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : 25555

مصرف برق در استان قم 14 درصد افزایش یافته است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر روابط عمومی برق استان قم عنوان کرد:با توجه به گرمای هوا، مصرف برق استان قم با پیک بار 575 مگابایت از مرز 14 درصد نسبت به سال گذشته عبور کرد.
مصرف برق در استان قم 14 درصد افزایش یافته است
به گزارش قم نیوز، سهیل کیانی پور با اشاره به مصرف بالای برق در قم گفت:با توجه به افزایش دمای قم تا ۴۵ درجه و تداوم گرما در روزهای اخیر متاسفانه مصرف برق در قم رشد ۱۴ درصدی دارد.

وی اظهار داشت: استان قم در چند روز گذشته دو بار به عنوان گرم ترین استان قم معرفی شد که این امر مصرف برق را برای استفاده از تجهیزات سرمایشی خانگی افزایش داده است.

وی درباره سایر علل مصرف بالای برق در قم عنوان کرد: در دو سال گذشته گزینه مصرف برق قم از ۴ به ۳ کاهش یافته و هزینه های برق کاسته شده که همین امر موجب افزایش میزان مصرف برق استان شده است.

کیانی پور توجه به پیک مصرف بار برق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:هم اکنون پیک بار مصرف برق در استان قم ۵۷۵ مگابایت است که چند روز قبل این میزان مصرف به مرز ۵۸۲ مگابایت هم رسید و با رشد مصرف ۱۸ درصدی مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد استفاده از پیک بار برق۵۳۰ مکابایت است که در این راستا از همشهریان عزیز می خواهیم با کاهش میزان مصرف به خصوص در اوج پیک بار استان که از ساعات ۱۲ الی ۱۶ عصر می باشد ما را در توسعه خدمات در سطح استان یاری دهند.

مدیر روابط عمومی برق استان قم درباره راهکارهای کاهش مصرف برق در سیستم های سرمایشی و استفاده از سایبان بر روی کولرهای آبی، سرویس و تعمیر کولرها و می تواند تا ۵۰ درصد از مصرف برق را کاهش دهد از این رو از همشهریان عزیز تقاضا داریم با رعایت این نکات زمینه کاهش مصرف برق در قم را کاهش دهند.

وی ادامه داد: همچنین اگر شهروندان در ساعات پیک مصرف برق که از ساعت ۱۲ الی ۱۶ می باشد فقط از سیستم های سرمایشی استفاده کنند و از به کار گیری تجهیزات و دستگاههای پر مصرف در این ساعات خودداری نمایند می توان تا حدود زیادی در این امر موفق باشیم.

کیانی پور در خصوص قطعی برق در برخی از نقاط نیز یادآور شد:در برخی از مناطق به علت استفاده غیر مجاز از برق تاسیسات برق به علت پایین بودن آستانه تحمل می سوزد و تعمیر این تاسیسات موجب برق رفتگی می شود.

وی عنوان کرد:در سال جاری تاکنون قطعی برق برنامه ریزی شده نداشتیم و قطع برق به واسطه تعمیر تاسیسات با توجه به آسیب های جدی به این تجهیزات می باشد البته در جلسه بهره برداری استان نیز تصمیم گرفته شد تعمیرات و نوسازی تاسیسات برق و افزایش آمپرها را به بعد از فصل تابستان موکول کنیم تا در این فصل به دلیل گرمای هوا قطعی برق نداشته باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbssb5.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما