?>?> 108 مدرسه استان قم استانداردسازی شده است | قم نیوز
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 25642

108 مدرسه استان قم استانداردسازی شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از استانداردسازی 108 مدرسه قم از ابتدای سال 92 تا پایان تیر سال جاری خبر داد.
108 مدرسه استان قم استانداردسازی شده است
به گزارش قم نیوز، محسن پورگلیان با اشاره به وضعیت سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان قم اظهار کرد: سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ۱۰۸ مدرسه در استان از ابتدای سال ۹۲ تا پایان تیر ماه سال جاری استاندارد‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۴ مدرسه به صورت سیستم تابشی برقی و ۴۴ مدرسه به صورت سیستم حرارت مرکزی با پکیج استانداردسازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به جلسات کمیته استانداردسازی اداره‌کل نوسازی مدارس گفت: بر اساس این جلسه مقرر شد برای استانداردسازی مدارس، اولویت به مدارسی داده شود که در سال‌های گذشته مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی ادامه داد: سپس مدارسی که سابقه احداث آنها بین ۱۰ تا ۲۰ سال است و در ادامه مدارسی که در مناطق روستایی سردسیری که سیستم تابشی اجرا شده در آنها پاسخگوی گرمایش مدرسه نیست، در دستور کار قرار گرفته است.

پورگلیان با اشاره به مدارسی که نیاز به استانداردسازی دارند گفت: هشت مدرسه با مجموع ۱۳۴ کلاس در سال‌های قبل مقاوم‌سازی شده‌اند که هنوز استاندارد نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲ مدرسه با ۴۶۸ کلاس وجود دارند که حداکثر ۲۰ سال از ساخت آنها می‌گذرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم یادآور شد: استانداردسازی پس از حادثه آتش‌سوزی که سال ۹۱ در مدرسه‌ای در روستای شین آباد استان آذربایجان غربی به وقوع پیوست از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی عنوان کرد: مقرر شد نسبت به نوسازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس کل کشور به خصوص سیستم‌های فرسوده هر چه سریع‌تر اقدام شود تا شاهد حوادث تلخی مانند آتش‌سوزی مدارس نباشیم.

پورگلیان یادآور شد: استانداردسازی وسائل گرمایشی و سرمایشی در امنیت جانی دانش‌آموزان تاثیرگذار است و سبب اطمینان خاطر والدین آنها می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcirqar.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما