دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 25715

انتظار 165 زوج قمی برای قبول فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم، از وجود 165 زوج نابارور متقاضی قبول فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست در این استان خبر داد.
انتظار 165 زوج قمی برای قبول فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست
به گزارش قم نیوز، ˈرضا سلیقهˈ اظهارداشت: این تعداد زوج هم اکنون بیش از پنج سال است برای قبول مسوولیت کودکی بی سرپرست در انتظار به سر می برند.

وی با بیان اینکه متقاضیان پذیرش مسوولیت کودکان بی سرپرست برای فرزند خواندگی باید شرایطی داشته باشند، به تبیین آن پرداخت و افزود: زوج هایی که چنین درخواستی را از بهزیستی دارند، باید ضمن گذشت ۱۵ سال از ازدواجشان ناباروی آنها به تایید پزشک رسیده، و علاوه بر آن به لحاظ فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی نیز زمینه نگهداری و تربیت کودک بی سرپرست را داشته باشند.

سلیقه ادامه داد: بهزیستی پس از بررسی و تحقیقات لازم از زوج های متقاضی با طی مراحل قضایی و اخذ مجوز از دادگستری، مسوولیت سرپرستی کودکان بی سرپرست را به آنها واگذار می کند.

وی با بیان اینکه به خانواده هایی که سرپرستی کودکان بی سرپرست را بر عهده بگیرند، ماهیانه مبلغی به عنوان یارانه از سوی دولت داده می شود، افزود: این یارانه برای مراکز توانبخشی مبلغ ۳۱۰ هزار تومان و برای مراکز کودکان تا حدود ۲۰۰ هزار تومان می باشد.

مدیرکل بهزیستی قم همچنین با اشاره به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست در قم گفت: این مراکز به نسبت سن کودکان از سه مرکز تشکیل می شود، که مرکز نگهداری کودکان شیرخواره تا چهار ساله تحت عنوان صدف و همچنین مراکز نگهداری کودکان پسر و دختر حمزه و کوثر ویژه پسران و دختران حداکثر تا سن ۱۴ و ۱۷ سال از جمله این مراکز است.

سلیقه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از جانب خیران و نیکوکاران برای ساماندهی کودکان بی سرپرست، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر هزینه های جاری و همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مراکز به وسیله خیران تامین می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjiae8.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما