قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با وجود اعلام آمادگی برای مناسب‌سازی وسایل بازی مهدکودک‌ها تا کنون اداره استاندارد اقدامی در این زمینه نداشته و تجهیزات استاندارد را معرفی نکرده است.
اداره استاندارد تجهیزات مناسب بازی در مهدهای کودک را معرفی کند
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه با اشاره به فعالیت ۸۱ مهد کودک زیر نظر بهزیستی استان قم بیان کرد: از شمار ذکر شده ۶۵ مهد کودک به صورت خصوصی، ۶ مهد به صورت خودکفا و ۱۰ مهد به صورت روستا مهد زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند.

وی با ذکر برخی مواد قانونی در ارتباط با صدور و تمدید پروانه فعالیت مهد کودک‌ها گفت: نظارت بر ایمنی، بهداشت و رعایت استاندارد در مهد کودک‌ها بر عهده سازمان بهزیستی است.

سلیقه ادامه داد: با توجه به اینکه تأسیس و اداره و انحلال انواع مهد کودک‌ها با سازمان بهزیستی است موارد یاد شده در ارتباط با استاندارد مهد کودک‌ها ارزشیابی شده و مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی از ابلاغ بخشنامه‌ای به مدیران کل بهزیستی استان‌ها از سوی سازمان بهزیستی کشور خبر داد و گفت: بر این اساس سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی سازمان ملی استاندارد، باید مصادیق رعایت ضوابط و مقررات استاندارد در مهد کودک‌ها و موارد مشمول استاندارد را در غالب توصیه‌های ایمنی به منظور رعایت استاندارد تهیه کند تا از طریق وزارت مطبوع به بهزیستی اعلام شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به نشر برخی مطالب در ارتباط با استاندارد نبودن وسایل مهد کودک‌ها در رسانه‌ها بیان کرد: در این راستا تاکنون اقدامی از طرف استاندارد صورت نگرفته است و این اداره کل تاکنون تولیدات و تجهیزات استاندارد شده را برای استفاده مهدهای کودک معرفی نکرده است.

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با اداره کل استاندارد در ارتباط با جمع‌آوری برخی وسایل بازی غیراستاندارد مانند تاب‌های کجاوه‌ای، تاب‌های با نشیمن‌گاه فلزی و برخی میز و صندلی‌های غیراستاندارد گفت: بر این اساس به مهد کودک‌ها ابلاغ شد که نسبت به جمع‌آوری این‌گونه تجهیزات اقدام کنند.

سلیقه ادامه داد: با جمع‌آوری وسایل بازی غیراستاندارد مهدکودک‌ها و تجهیز با وسایل استاندارد می‌توان از بروز مشکلاتی که در آینده ممکن است پیش بیاید جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر اینکه استانداردسازی و ایمن کردن وسایل بازی مهد کودک‌ها و معرفی نمایندگی‌های فروش تجهیزات استاندارد مهد کودک، همواره مورد تقاضای مدیران مهدکودک‌های استان قم بوده است گفت: اداره استاندارد پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیران مهد کودک‌های استان اعلام کرده است که کارشناس در این زمینه ندارند و باید از دیگر استان‌ها کارشناس دعوت شود.

سلیقه با بیان اینکه هزینه دعوت کارشناس از دیگر استان‌ها بسیار زیاد است تصریح کرد: در این راستا از اداره استاندارد درخواست شد که به مدیران آموزش داده شود که این امر نیز هزینه‌های سنگینی را طلب می‌کرد که پرداخت این هزینه توسط مدیران مهد کودک‌ها میسر نبود.

*۱۰۰ درصد کودکان قمی غربالگری شنوایی شدند

وی در بخش دیگری از سخنان خویش طرح غربالگری چشم که هر سال برای کودکان ۳ تا ۶ سال برگزار می‌شود را مورد توجه قرارداد و گفت: سال گذشته ۴۸ هزار و ۵۹۲ کودک در برنامه غربالگری شرکت کردند که ۳۵۲ کودک که مشکل بینایی داشتند شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قم مشاوره غربالگری شنوایی کودکان را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد کودکان در این طرح شرکت کردند که از ۲۳ هزار و ۳۰۹ کودک که از نظر شنوایی غربالگری شدند ۴۰ کودک دارای مشکل شنوایی بودند که برای بهبود به مراکز خاص معرفی شدند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch-mni.23nmvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما