?>?> آغاز داوری آثار ارسالی به نخستین جشنواره فیلم و عکس استان قم | قم نیوز
قم نيوز : قم نیوز: مدیر انجمن سینمای جوان استان قم گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه استان قم به پایان رسیده و داوری این آثار از 18 مرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
آغاز داوری آثار ارسالی به نخستین جشنواره فیلم و عکس استان قم
به گزارش قم نیوز، رضا ابوذر با اشاره به پایان رسیدن مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره رقابتی فیلم، فیلم‌نامه و عکس با موضوع آزاد در استان قم اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره که پیش از این تمدید شده بود به پایان رسیده و آثار برای داوری در روز ۱۸ مردادماه به انجمن سینمای جوانان ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط فیلم‌های ارسالی به این جشنواره بیان کرد: آثار ارسال شده بر اساس ضوابط اعلام شده بعد از سال ۹۱ به تولید رسیده است و هنرمندان آثار خود را با موضوع آزاد در زمینه‌های پویانمایی، داستانی و مستند در مدت زمان یک تا ۲۵ دقیقه برای شرکت در جشنواره ارسال کردند.

ابوذر شمار آثار ارسالی را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش الف داستانی ۳۴ اثر، در بخش الف مستند ۱۴ اثر و در بخش «الف» پویانمایی ۱۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به آثار ارسالی در دیگر بخش‌ها اضافه کرد: در بخش فیلم تجربی هفت اثر، در بخش «ب» در مجموع ۴۴ اثر و در بخش عکس نیز ۱۵۰ قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره فیلم استانی ارسال شد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان قم، با تأکید بر اینکه آثار ارسالی توسط هیئت انتخاب مورد داوری قرار می‌گیرند گفت: آثار ارسالی پس از اخذ رأی مثبت هیئت انتخاب به بخش مسابقه راه پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به چگونگی داوری و اهدای جوایز بیان کرد: در بخش فیلم به بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم داستانی، بهترین پویانمایی، بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم‌نامه‌نویس و بهترین فیلم به معنای مطلق جوایزی اهدا خواهد شد و سه فیلم به انتخاب هیئت‌داوران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

ابوذر اضافه کرد: در بخش فیلم‌نامه نیز از فیلم‌نامه‌های اول تا سوم با رأی هیئت‌داوران تقدیر و جوایزی اهدا می‌شود و در بخش عکس نیز با رأی هیئت‌داوران از عکس‌های اول تا سوم تقدیر و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان قم با بیان اینکه فیلم‌های ارسالی در دو بخش فیلم اولی‌ها و مجرب‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت خاطرنشان کرد: بین شرکت‌کنندگان در این جشنواره ۶ نفر از پیشکسوتان دو نسل گذشته سینمای قم حضور دارند.

ابوذر بابیان اینکه آثار بخش عکس و فیلم‌نامه در قم مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت ادامه داد: این جشنواره در روزهای سوم تا ششم شهریور ماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbswb5.rhbs5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما