يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 25857

وجود ریزگردها، هوای قم در این هفته را به مرز هشدار می رساند

قم نيوز : قم نیوز: یک کارشناس هواشناسی خبر داد: هوای قم با ورود توفان گرد و خاک و آلودگی به لحاظ وجود ریزگردها در این هفته به شرایط اضطرار و به مرز هشدار می رسد.
وجود ریزگردها، هوای قم در این هفته را به مرز هشدار می رساند
به گزارش قم نیوز، علی جاذبی با اشاره به دمای این هفته قم گفت:در حال حاضر دمای هوای قم ۴۲ درجه است که نسبت به هفته گذشته چند درجه ای خنک تر شده است.

این کارشناس هواشناسی افزود:در چند روز نخست هفته دمای هوا تا ۴۲ درجه ثابت خواهد ماند اما در دو روز پایانی هفته با افزایش دمای هوا به ۴۵ درجه نیز می رسد.

وی با اعلام وزش باد در این هفته عنوان کرد:در این هفته همچنین وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر گزارش شده است که از جمعه آغاز و تا پایان هفته نیز ادامه دارد.

جاذبی تصریح کرد:به دلیل شرایط اقلیمی قم و خشک سالی های اخیر در هفته های قبل شاهد بودیم که با ورش باد وضعیت گرد و غبار در قم به بحران رسید که متاسفانه این هفته نیز این وضعیت به مرز هشدار خواهد رسید.

وی در این باره توضیح داد:در وضعیت هشدار و حاد وجود گرد و غبار، دید افقی به زیر ۱۰ کیلومتر می رسد که در حال حاضر این میزان دید افقی تا یک کیلومتر است که نشان از وضعیت نامساعد گرد و غبار در قم دارد.

کارشناس هواشناسی در پایان متذکر شد:از همه سالمندان و بیماران تقاضا داریم به واسطه وجود ریزگرد و ذرات معلق در هوا تا حد امکان از تردد در سطح شهر خودداری نمایند و یا از ماسک و تجهیزات لازم برای جلوگیری از استنشاق گرد و غبار استفاده کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgu79x.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما