يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 25859

شرکت 1950 دانشجو در ترم تابستانی دانشگاه آزاد قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: یک هزار و 950 دانشجو امسال در ترم تابستانی دانشگاه آزاد شرکت کردند.
شرکت 1950 دانشجو در ترم تابستانی دانشگاه آزاد قم
به گزارش قم نیوز، محسن زرگر با اشاره به برگزاری ترم‌های تابستانی در دانشگاه‌های آزاد اظهار کرد: در ترم تابستانی امسال یک هزار و ۹۵۰ دانشجو در رشته‌های متفاوت شرکت کردند.

وی با بیان اینکه هر سال تنها ۶ واحد تابستانی ارائه می‌شد خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار دانشگاه‌های آزاد هشت واحد به دانشجویان ارائه دادند که در صورت ادامه این روند تا سال آینده تعداد این واحدها به ۱۰ هم می‌رسد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد قم گفت: دانشجویان بیشتر رشته‌ها در ترم تابستانی شرکت داشتند که دروس عمومی و تخصصی نیز در این ترم ارائه شد.

زرگر به شهریه این ترم‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان در ترم تابستانی باید دو سوم شهریه ثابت و شهریه واحدهای متغیر را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی توانستند از این فرصت تابستانی بهره ببرند و در کلاس‌ها شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد قم استقبال دانشجویان از برگزاری این دوره‌های تابستانی را یکی از علل برقراری ترم تابستانی عنوان و بیان کرد: عده‌ای از دانشجویان برای همراه شدن با هم دوره‌های خود و عده‌ای نیز برای به اتمام رساندن هر چه زودتر دانشگاه اقدام به شرکت در ترم تابستانی می‌کنند.

زرگر یادآور شد: ما نیز موظفیم تلاش خود را در راستای خدمت به دانشجویان به کار بگیریم و امکانات شرکت در ترم‌های تابستانی را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ترم تابستانی در پنج هفته و در قالب ۱۵ جلسه برگزار شد خاطرنشان کرد: دروس ارائه شده در تابستان با توجه به نظرات مدیر گروه برگزار می‌شود و گاهی برخی دروس با توجه به سختی و سنگینی قابل ارائه شدن در تابستان نیست، بنابراین در طول سال تحصیلی ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد قم به آزمون بدون کنکور دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام این آزمون از نیمه مرداد ماه آغاز می‌شود.

زرگر با اشاره به اینکه امسال دومین سالی است که این امر صورت می‌گیرد بیان کرد: دانشجویان همه گروه‌ها به جز گروه‌های پزشکی، حقوق و روانشناسی می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۳۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد به تحصیل می‌پردازند یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر بدون کنکور وارد دانشگاه شدند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد قم تصریح کرد: دانشجویان متقاضی می‌توانند در سایت مرکز آزمون ثبت‌نام و واحد استان را انتخاب کنند، گرچه شرط معدل در ورود به دانشگاه موثر است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci3var.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما