دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 25921

ابلاغ آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه کشور

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه در نامه‌ای، آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی حوزه را به معاونت‌ها و مدیریت‌های حوزه‌های علمیه کشور ابلاغ کرد.
ابلاغ آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه کشور
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه،‌ آئین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی از سوی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌‌های علمیه به معاونت‌ها و مدیریت‌های حوزه برای اجرای آزمایشی به مدت یک سال ابلاغ شده است.

در بخشی از آیین‌نامه کرسی‌های آزاد‌اندیشی حوزه‌های علمیه آمده است: با استعانت از الطاف حضرت حق و الهام از آموزه‌های دین مبین اسلام و پیروی از سنت نبوی(ص) و سیره امامان(ع) در راستای ایجاد،‌ تقویت و نهادینه‌سازی فضای گفت‌وگوی آزاد علمی و استعماع دیدگاه‌ها و اتباع بهترین آن و نیز لزوم آزادی اندیشه و بیان که سنت رایج در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود و در راستای اجرای رهنمود‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ایجاد و تقویت فضای آزاد‌اندیشی در محیط‌های علمی (حوزه و دانشگاه) آیین‌نامه‌ کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه به شرح مواد زیر تدوین می‌شود.

کرسی‌های آزاداندیشی: ‌نشستی است که در آن فضلای حوزه علمیه به صروت آزاد، نظام‌مند و با رعایت اخلاق و منطق جدال احسن در باب موضوعات معین و در حضور حضار به اظهار نظر و تبادل آراء و گفت‌وگو همراه با استدلال و یا ارائه مستندات می‌پردازند.

شورای کرسی: به شورایی که با ترکیب و وظایف تعیین شده در بند‌های ۱ و ۲ ماده ۵ اطلاق می‌گردد که مأموریت‌ راهبردی و نظارت کلان بر برگزاری کرسی‌ها را بر عهده داشته باشد.

بر اساس این گزارش همچنین در این آیین نامه اهداف و وظایف کرسی‌ها، سیاست‌ها، ساختار وترکیب اعضای شورا، وظایف شورای کرسی‌ها، کمیته‌های علمی، ترکیب اعضای کمیته‌های علمی، وظایف کمیته‌های علمی و ‌دبیرخانه مشخص شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciz3ar.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما