دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 25933

پنجمین کنگره ملی دین‌پژوهان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: شورای دین‌پژوهان کشور به منظور تعمیق، توسعه و ترویج پژوهش‌های دینی و به روزرسانی اطلاعات و روش‌های دین پژوهی، پنجمین کنگره علمی دین پژوهان کشور را برگزار می‌کند.
پنجمین کنگره ملی دین‌پژوهان در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، پژوهشگران علوم اسلامی در قم و سایر استان‌ها می‌توانند دیدگاه‌ها ودستاوردهای علمی خود را در قالب مقاله تخصصی و در محورهای هفت گانه مشخص شده، به دبیرخانه کنگره ارسال کنند تا پس از ارزیابی و انتخاب، نسبت به انتشار و ارائه آن در کنگره اقدام شود.

تعریف پژوهش دینی و شاخصه‌های مهم آن در دوران معاصر، سنجش پژوهش‌های دینی از نظر کمی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، شیوه‌های دین پژوهی در دنیای جدید، تحلیل نمونه‌های عالی از پژوهش‌های مستشرقان درباره اسلام و تشیع، مقایسه شیوه‌های دین‌پژوهی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، دین‌پژوهی در سه دهه اخیر(تحلیل روش‌ها و رویکردها) و همچنین نظریات مهم دین پژوهان ایرانی پس از انقلاب اسلامی، محورهای هفت گانه مشخص شده توسط دبیرخانه کنگره علمی دین پژوهان کشور است.

بنا بر فراخوان اعلام شده، از آنجا که پژوهش دینی «کاوشی تحقیقاتی بوده که دارای ویژگی‌های نوآوری علمی، روشمند بودن، پاسخگو بودن به شبهات و سئوالات نظری، حل مسایل علمی، نقادی داده‌ها، ایده پردازی و مدل سازی است» به همین منظور مقالات ارائه شده باید از ویژگی‌های تعریف مذکور برخوردار باشند.

علاقمندان تا پایان مهرماه سال جاری فرصت دارند تا مقالات خود را در قالب متن کامل، خلاصه متن، فایل و همچنین پرینت متن به آدرس قم، میدان رسالت، خیابان سمیه، پلاک ۲۷ پست کرده و یا آثار خود را به صورت حضوری تحویل دبیرخانه کنگره دهند.

پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهان کشور به نشانی www.dinpajoohan.com و دو شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۳۵۳۹۷ و ۰۲۵۳۷۸۳۴۵۳۶ برای کسب اطلاعات بیشتر از سوی دبیرخانه پنجمین کنگره علمی دین پژوهان در قم اعلام شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbf9b5.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما