قم نيوز : قم نیوز: مشاور عالی استاندار گنسو چین گفت: استان گنسو چین برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مونوریل و فرودگاه آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دارد.
چین آماده سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مونوریل و فرودگاه قم است
به گزارش قم نیوز، اویانگ جیان بعدازظهر امروز در مراسم معرفی توانمندی‌های سرمایه‌گذاران چین در استان قم که در تالار معصومیه استانداری این استان با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و مسئولان اقتصادی قم برگزار شد، اظهار کرد: فرصتی فراهم شده که به شهر زیبای قم بیایم و این مسئله برای من جای خرسندی دارد.

وی با اشاره به روابط همکاری خوب و صمیمانه قم و چین گفت: من به نمایندگی از دولت چین به قم آمده‌ام و از جانب دولت به آقای صالحی استاندار این استان صمیمانه درود می‌فرستم و از ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

مشاور عالی استاندار گنسو چین با بیان اینکه دو کشور ایران و چین دو کشور متمدن هستند، گفت: این دو کشور دارای فرهنگی کهن هستند و از دیرباز با یکدیگر رابطه دوستانه داشته‌اند.

وی با اشاره به همکاری‌های استان گنسو در سال‌های اخیر بیان کرد: استان گنسو نخستین استانی است که هیئت بازرگانی ایجاد کرده است.

اویانگ جیان با بیان اینکه ارزش صادرات و واردات گنسو چین و قم به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه دو استان قم و گنسو خواهرخوانده هستند باید همکاری دو استان بیش‌ از پیش باشد.

وی با اشاره به رفت و آمد مسئولان استانی قم و گنسو گفت: این ارتباط صمیمانه موجب شده است ارزش تجاری افزایش یابد و این امر در توسعه مسیر سرمایه‌گذاری می‌تواند مؤثر واقع شود.

مشاور عالی استاندار گنسو چین، سفر استاندار قم به چین را مورد توجه قرارداد و گفت: استاندار این استان به چین سفر کرده بود و در این سفر در زمینه‌های گوناگونی مانند گردشگری، صنعت و کشاورزی همکاری مناسب و مذاکرات خوبی صورت گرفت.

اویانگ جیان به حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: ایجاد حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای بسیاری از شرکت‌های ما که به قم آمده‌اند بسیار مهم است که این نشانه حمایت است و می‌تواند به افزایش این ارتباط و همکاری کمک کند.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های استان قم که چین در آن سرمایه‌گذاری می‌کند، تصریح کرد: فاز دوم مونوریل، اصلاح شبکه‌های مخابرات، ساخت فرودگاه و بزرگراه از جمله پروژه‌هایی است که چین با این استان حاضر به همکاری است و قصد دارد در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری امضا کند.

مشاور عالی استاندار گنسو چین ابزار امیدواری کرد که استان قم و استان گنسو چین در زمینه کشاورزی و انرژی به‌صورت فعال همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های صنعتی دو استان استفاده کنیم، گفت: ما آماده همکاری و سرمایه‌گذاری هستیم و امیدواریم با استان قم در زمینه تبادل تجربه‌ در زمینه صنعت به افق‌های خوبی دست یابیم.

اویانگ جیان ادامه داد: ما شرکت‌های بزرگی در زمینه محصولات کشاورزی، تصفیه خاک، بیابان‌زدایی، انرژی خورشیدی و استفاده از انرژی بادی و پرورش دام داریم که در دنیا موفق بوده‌اند و پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه‌ها مذاکره شود تا همکاری مطلوبی داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خویش به جشنواره تولید محصولات اسلامی در چین اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئله در دستور کار قرار گرفته است و از تولیدکنندگان ایرانی دعوت می‌کنیم که در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcenw8w.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما