دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 26261

احیای راه‌ ابریشم سبب شکوفایی کشور‌های منطقه می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی در قم گفت:‌ یکی از ظرفیت‌های مشترک ایران و چین، احیای راه ابریشم است که سبب رشد و شکوفایی کشور‌های منطقه می‌شود.
احیای راه‌ ابریشم سبب شکوفایی کشور‌های منطقه می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی دقایقی پیش در مراسم اختتامیه نمایشگاه استان گنسوی چین در قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار کرد: ایران و چین ظرفیت‌های همکاری بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها دارند و باید برای گسترش این ظرفیت تلاش کنند.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مشترک احیای راه ابریشم است که سبب رشد و شکوفایی کشور‌های منطقه می‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی در قم سبب شد تا با تفاهم‌هایی، ایران و چین برای سرمایه گذاری در قم ترغیب شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی دو کشور میان ایران و چین تصریح کرد: ایران و چین دارای سابقه تاریخی گسترده‌ای هستند که راه ابریشم نماد تجارت این دو کشور است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر روابط ایران و چین هم از نظر کیفیت و هم کمیت گسترش زیادی پیدا کرده است.

لاریجانی با اشاره به سفر خود به چین عنوان کرد: در سفری که به چین داشتم این اراده را برای بالابردن سطح روابط تجاری دو کشور حس کردم که سفر رئیس جمهور ایران نیز به چین با این فکر دنبال شد.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و چین خاطرنشان کرد: از سفیر چین قدردانی می کنیم که این مسیر طولانی را برای پیگیری این تعاملات پیمودند، امیدواریم تجار و کسانی که در زمینه توریسم، کشاورزی و دیگر زمینه‌ها تمایل به همکاری دارند از این فرصت استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است که سرمایه‌گذاران و مسئولان مربوطه در این زمینه تفاهم‌های مفیدی داشته باشند و این تفاهمات و تعاملات در زمینه‌های مختلف مثمر ثمر بوده و برای قم نوید پیشرفت داشته باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqx9x.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما