چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 2635
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

ثبت 220 هیئت دانش‌آموزی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال جاری بیش از 220 هیئت دانش‌آموزی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم به ثبت رسیده است.
ثبت 220 هیئت دانش‌آموزی در قم
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه‌ای در ششمین همایش جامعه مدرسین و مدیران، معاونین و مربیان پرورشی، مشاوران و دبیران دین و زندگی (ویژه برادران) آموزش و پرورش استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: جامعه مدرسین یکی از استوانه‌های مهم و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران است و به تعبیر امام خمینی(ره) این مرکز پدر معنوی مردم انقلابی و مسلمان ایران تلقی می‌شود.

وی افزود: معلمان و سایر نمایندگان جامعه فرهنگی کشور در این همایش به تبادل نظر و همفکری با اعضای جامعه مدرسین می‌پردازند ضمن اینکه وظیفه حمایت از برنامه‌های پرورشی مدارس نیز به عهده آنان است.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از تشکیل بیش از ۲۲۰ هیئت دانش‌آموزی در سال جاری خبر داد و گفت: این هیئت‌ها فعالیت بسیار خوبی در ایام محرم امسال داشتند و حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در مجالس آنها به خصوص در روز هشتم محرم بسیار باشکوه بود و در واقع می‌توان گفت این هئیت‌ها سرچشمه فهم مباحث دینی است که امیدواریم با قدرت بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

وی طرح ملی حفظ قرآن کریم را مهم‌ترین شاخصه تربیتی برای دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم درصدد است که امسال بیش از ۳۲ هزار نفر از دانش‌آموزان را زیر پوشش این طرح قرار دهد که در هفت سطح مختلف به حفظ قرآن بپردازند و در این راستا هدایایی نیز از جمله سهمیه عمره مفرده در نظر گرفته شده است.

حمزه‌ای از مدیران، مربیان و دبیران دین و زندگی مدارس خواست ضمن حمایت از این طرح دانش‌آموزان را تشویق به شرکت در آن کنند و افزود: تلاش همه دست‌اندرکاران و مسئولان مدارس موجب می‌شود که این طرح به سرانجام مطلوب خود برسد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مدارس قرآنی اظهار کرد: در سال جاری شاهد رشد ۳۰ درصدی این مدارس بودیم که مواردی چون روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن را آموزش می‌دهند.

وی با بیان اهمیت بالای آموزش عملی نماز در مدارس گفت: در این طرح آنچه مورد رضایت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم باشد محقق نشده است بنابراین توصیه ما به تمام دبیران دین و زندگی و پرورشی قم،‌ تلاش بیشتر در راستای آموزش نماز به شیوه‌های جذاب و عملی به دانش‌آموزان است.

حمزه‌ای با اشاره به ضرورت بحث آموزش احکام در مدارس عنوان کرد: این امر گذشته نیز مورد توجه اداره‌کل آموزش و پرورش قم قرار داشت اما در سال جاری با تدوین کتابچه "در مسیر شکوفایی" تمام دانش‌آموزان مقطع راهنمایی تحصیلی زیر پوشش طرح آموزش احکام قرار گرفتند.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: یکی از اولویت‌های ما در بحث آموزش احکام،‌ طرح مرجع‌شناسی است و باید اطلاع‌رسانی کافی و راهکارهای مناسب بر مبنای حساسیت‌های موجود در جامعه به دانش آموزان ارائه شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.xnit23n-mftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما