چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 2636
آیت‌الله نوری‌همدانی:

کشف پهپاد جاسوسی پوشالی بودن عربده‌های آمریکا را نشان داد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به نشاندن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح کشور گفت: این اتفاق توخالی بودن عربده‌ها و فریادهای آمریکا را به جهانیان نشان داد.
کشف پهپاد جاسوسی پوشالی بودن عربده‌های آمریکا را نشان داد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی و روسای کلانتری و پاسگاه‌های کشور ‌ضمن تسلیت ایام محرم با بیان اینکه قم شهر انقلاب و مبداء آن است، اظهار کرد: حرکت انقلابی ملت ایران از قم آغاز و امروز به سراسر جهان رسیده و منشا تحولات بزرگ شده است.

وی ادامه داد: آنطور که در احادیث آمده است قم در آخرالزمان جایگاه بسیار والایی خواهد داشت و مرکز نشر و اشاعه علوم دینی خواهد بود تا جایی که یک نفر نخواهد بود که صدای اسلام را از قم نشنیده باشد.

این مرجع تقلید خطاب به فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، گفت: در دنیا قدرت‌های نظامی و انتظامی بسیاری وجود دارد اما چیزی که شما را از دیگران متمایز می‌کند، قدرت ایمان و عقیده است.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف نظام‌های سکولار که اساس کار خود را بر مبنای مادیات گذاشته‌اند، جمهوری اسلامی هرچه تا امروز به دست آورده‌ از نیروی ایمان و عقیده مردم بوده است.

نوری‌همدانی افزود: مردم ایران با تکیه بر نیروی ایمان، نظام سلطنتی را که چند هزار سال بر کشور حکومت کرده بود شکست داده و بعد از انقلاب نیز پیروزی‌های بزرگی مانند هشت سال جنگ تحمیلی را به این وسیله به دست آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حکومت سلطنتی در اسلام نامشروع است، تصریح کرد: در اسلام حاکم جامعه باید در میان مردم و مانند آنها زندگی کند و کاخ‌نشینی و استفاده از عناوین و القاب اشرافی در اسلام مردود است.

این استاد حوزه علمیه گفت: در طول سالیانی که حکومت‌های سلطنتی متعدد به ایران تسلط یافتند، مردم را مانند برده تصور کرده و ضمن منزوی کردن اسلام، راه را برای سلطه استکبار باز کرده‌ بودند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ریشه استبداد و استکبار را در کشور خشکاند و موج اسلام‌خواهی و استکبار‌ستیزی را به تمام دنیا منتقل کرد.

‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: مردم ایران با تکیه بر ایمان و تقوا و با نثار خون شهیدان به امر ولایت فقیه، این انقلاب را تا امروز نگه داشته‌اند که این خون‌های شهدا و ایثار ملت برای ما ایجاد مسئولیت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این دنیا مجالی برای تربیت خودمان است زیرا هر موجودی که پا به این جهان می‌گذارد ناقص است و در طول زندگی باید تلاش کند تا نواقص خود را برطرف کرده و در اندازه استعدادش به کمال برسد.

این مرجع تقلید ادامه داد: انسان هم که اشرف مخلوقات است باید به این نکته توجه کند که جایگاه ابدی او دنیا نیست و زندگی مادی دنیا در برابر ارزش واقعی او اهمیت چندانی ندارد بلکه نردبانی برای رسیدن به مراتب بالاتر است.

وی تصریح کرد: براساس آیات قرآن انسان باید دنیا را مجالی برای ساختن و ساخته شدن بداند که این امر بر چهار اصل علم، ایمان، عقل و تقوا استوار است.

‌نوری‌همدانی عنوان کرد: هر انسانی وظیفه دارد در طول مهلتی که در زندگی به او داده می‌شود به آموختن علم و مطالعه بپردازد.

وی با بیان اینکه ایمان و عقیده نیز یکی از اصول مهمی است که انسان بر اساس آن باید خود را بسازد، افزود: ایمان به توحید، معاد و نبوت از مسائلی است که با تفکر و آگاهی باید اتفاق بیفتد و تقلید در این اصول جایز نیست.

این مرجع تقلید از عقل به عنوان وسیله‌ای برای تشخیص راه نام برد و عنوان کرد: گاهی انسان علم دارد اما چون عقل و بصیرت ندارد به فتنه‌ها دچار شده و سقوط می‌کند.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز که تبلیغات منفی دشمن وسیع بوده و سر و صدای فراوانی در جبهه باطل وجود دارد، تشخیص حق از باطل جز با بینش و بصیرت قوی ممکن نیست.

نوری‌همدانی ادامه داد: اصل چهارم برای خودسازی انسان، تقوا است که سبب پیروزی‌های بزرگ در برابر مشکلات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حکومت‌های امروز در دنیا به مردم خود پشت کرده و پشتوانه مردمی ندارند، افزود: قدرت‌های امروز طبل تو خالی هستند و اگر ما وحدت خود را حفظ کنیم در برابر ما ناتوان خواهند شد.

این مرجع تقلید با اشاره به فرود آوردن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای مسلح، ادامه داد: این امر از یک طرف تو خالی بودن فریادها و عربده‌های آمریکایی‌ها را نشان داد و از طرف دیگر قدرت نیروهای مسلح ما را به رخ جهان کشید.

وی تصریح کرد: آمریکا امروز آنچنان در مقابل نیرو و تخصص فرزندان ملت ایران احساس عجز می‌کند که با التماس از ایران بازگرداندن هواپیمای خود را تقاضا دارد.

‌نوری‌همدانی گفت: با این اتفاق دنیا متوجه شد که ایران دیگر همان کشور وابسته و عقب مانده ۵۰ سال قبل نیست و نیروهای نظامی ایران امروز تا آنجا پیشرفت کرده‌اند که می‌توانند هواپیمای جاسوسی پیشرفته آمریکایی‌ها را بدون آنکه آسیبی به آن برسد، تسخیر کنند.

وی ادامه داد: این خود باوری و شهامتی که امروز در ملت ایران به وجود آمده از دستاوردهای بزرگ نظامی است که امروز در ایران در ادامه حکومت پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) تشکیل شده است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: مسئله حکومت در نظام اسلامی مسئله‌ای بسیار مهم و اساسی است چراکه پیامبر(ص) تشکیل حکومت داده و ائمه(ع) نیز در این راستا دارای حق بوده‌اند.

وی بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را چهار موضوع مهم جهان اسلام دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با الهام از قیام عاشورا به وجود آمد و امروز با گسترش بیداری اسلامی و حذف دیکتاتورها، دنیا به سمت زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر(عج) پیش می‌رود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.parct1aqqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما