جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 26399

پرجمعیت ترین روستای قم در انتظار جاده استاندارد

قم نيوز : قم نیوز: جنداب یکی از پرجمعیت ترین روستای استان قم در بخش سلفچگان است که علی‌رغم وجود جمعیت زیاد‏، مردم و شورای این روستا توقع بیشتری از مسئولان استانی دارند.
پرجمعیت ترین روستای قم در انتظار جاده استاندارد
به گزارش قم نیوز، در ایران‏، ده از قدیمی‌ترین زمان یک واحد اجتماعی و تشکیلاتی و جایی بوده‌است که در آن گروه‌هایی از مردم روستایی برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گرد هم تجمع یافته‌اند. ده اساس زندگی اجتماعی ایران را تشکیل می‌دهد و اهمیت آن به اعتبار اینکه یک واحد تشکیلاتی در زندگی روستایی است، در سراسر قرون وسطی و از آن پس تا به امروز برقرار بوده‌است.

اما نگاه ما که زندگی در شهر را تجربه کرده ایم به روستاها خیلی وقت ها نگاه تفریحی است و غافل از آنیم که این اهالی همانند ما امکانات می خواهند.

در ایران شاید روستاها به دلیل متنوع بودن در تیپ، معیشت، زبان،فرهنگ وقومیت از معدود کشورهای جهان باشد. اما روستاها جزو قطب‌های مهم در بخش‌های کشاورزی و دامپروری هستند و رساندن خدمات به روستاها از اهمیت خاصی برخوردار است.

جنداب از پرجمعیت ترین روستاهای استان قم

جنداب یکی از پرجمعیت ترین روستای استان قم در بخش سلفچگان است که با وجود جمعیت زیاد‏، مردم وشورای این روستا توقع بیشتری ازمسئولان استانی دارند.

از بین رفتن آسفالت و جدول های این روستا چند سالی است که اهالی را کلافه کرده است و مشکلاتی از جنس گردوخاک در فصل تابستان وگل ولای در زمستان وخرابی رینگ وکمکی ماشین ها ،سختی وظاهری زشت وخاکی برای این شهربه ارمغان آورده است.

‌اهالی با خریدن ماشین می خواستند از کوچه های خاکی در امان باشند اما طولی نکشید که با رد شدن از دست اندازها مجبور به عوض کردن کمکی و رینگ ماشین هایشان شدند.

سلب آسایش مردم

محمد احمدی از ساکنان جنداب بابیان اعتراض از این وضعیت، اظهارکرد: با کشیدن لوله گاز دراین منطقه ، تمام آسفالت ها از بین رفته است و زندگی برای اهالی در فصل تابستان خاکی وفصل زمستان گلی شده است.

غلامعلی اسماعیل گل از دیگر ساکنان این روستاهم با اشاره به اینکه چندین سال از آسفالت اولیه می گذرد، افزود: زمین جنداب ۲بار کنده کاری شده است و تمام کوچه ها خاکی است و مردم حتی نمی توانند پنجره های خود را باز کنند.

داریوش رضاقلی گل، عضو شورای اسلامی جنداب با اشاره به مشکل آسفالت این شهر اظهار کرد: آسفالت زمین جنداب غیر قابل استفاده شده و این وضعیت موجب سلب آسایش و اعتراضات پی درپی اهالی شده است.

به گفته وی مردم در فصل تابستان با گرد و غبار ودر زمستان با گل ولای دست وپنجه نرم می کنند و چاره ای جز سازش ندارند.

عضوشورای اسلامی بخش جنداب با بیان اینکه بنیادمسکن به طورمساوی اعتباربین روستا ها تقسیم می کند، افزود: مسئولان باید در دادن بودجه، تفاوتی بین روستاهای که ۱۰۰خیابان با روستایی که ۵خیابان دارد قائل شوند.

لزوم ترمیم آسفالت ۲۰ ساله روستای جنداب


رضا قلی گل به قدمت ۲۰ساله آسفالت جنداب اشاره کرد و گفت: به دلیل از بین رفتن جدول ها و آسفالت خیابان های جنداب ظاهری زشت وطاقت فرسا در روستا نمایان است.

وی بااشاره به خرابی تمام رینگ های ماشین اهالی تصریح کرد: اگر اعتبارات درست و حسابی به شهرهای تابع و روستاهای استان قم داده شود مشکلات زودتر حل می شود.

ظاهر شهر و مکانی که درآن زندگی می کنیم در آرامش و شادی بخشی به روح آدمی تاثیر بسزایی دارد و از آن مهمتر راه رفتن در زمینی که در هر فصل سنگ فرش زیر پاهایت تغییرمی کند سخت است‏، مسئولان با دادن بودجه اهالی را ازاین دغدغه ها آسوده خاطر کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci3par.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما