پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 26618

آسم و تنگی نفس دستاورد شهرک‌های صنعتی سلفچگان قم برای مردم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست قم بابیان اینکه احداث شهرک صنعتی در سلفچگان اقدامی نادرست بوده است، گفت: واحدهای صنعتی باید از تکنولوژی به روز استفاده کنند تا ازاسید های سمی که منجر به آلودگی هوا شده است جلوگیری کرد.
آسم و تنگی نفس دستاورد شهرک‌های صنعتی سلفچگان قم برای مردم
به گزارش قم نیوز، با احداث شهرک صنعتی در سلفچگان دل خوشی مردم که شهرشان به منطقه صنعتی شناخته شده است به کابوسی از مشکلات تبدیل شد و این دلخوشی طولی نکشید که نفس های آن ها را به شمارش انداخت، بوی بد آلاینده های این شهرک حتی حیات تابستانی ودورهم جمع شدن همسایه ها را از هم پاشاند، به دلیل آلودگی هوا دراین منطقه گیاهی سبز نمی شود و آسمان را ابر سیاهی از اسید و روغن و مواد آلاینده گرفته است.

استرس بارداری خودش کافی بود که نگرانی مادری برای اثر گذرای این گاز ها در این دوران بر روی جنین اش را تشدید کرد و...

علی رضا احمد گل ازساکنان جنداب با اشاره به هوای آلوده جنداب اظهار کرد: با احداث شهرک صنعتی در بخش سلفچگان دود و مواد آلاینده و گازهای سمی و بوی بد آن ها مردم را آزار می دهد.

وی افزود: کارکنان این شهرک از ساعت ۲۳شب به بعد شروع به کار می کنند وبه خاطرصرفه جویی درهرینه از فیلتر استفاد نمی کنند.

غلامعلی اسماعیل گل از دیگر اهالی این روستا با بیان اینکه کارخانه داران برای صرفه جویی و اهمیت ندادن به جان انسان و طبیعت فیلترهای کارخانه ها را خاموش می کنند، عنوان کرد: بعضی ازکارخانه ها در این شهرک صنعتی در روزهای تعطیل و شب ها که همه خوابیده اند مشغول به کار می شوند.

داریوش رضاقلی گل عضو شورای اسلامی جنداب با اشاره به آلودگی هوا دراثرگازهای سمی شهرک های صنعتی در این بخش اظهارکرد: با احداث شهرک صنعتی درنزدیکی واحدهای مسکونی روستاها،گازهای سمی وارد مناطق مسکونی شده است.

وی با بیان اینکه گازهای سمی و معلق درهوا باعث بیماری شده است افزود: اهالی سلفچگان به بیماری آسم و تنگی نفس دچارشده اند ودر آینده با وجود دود ومواد سمی با بیماری های ژنتیکی و خاص روبه‌رو می شویم.

عضو شورای اسلامی جنداب از مهاجرت مردم در اثر آلودگی هوا خبرداد و گفت: به دلیل آلودگی هوا و بوی بد دود این کارخانه ها، مردم با مشکل مواجه می شوند و اگر مسئولان بررسی نکنند منجر به مهاجرت اهالی می شود.

قلی گل با اشاره به اینکه در زمستان به دلیل رطوبت هوا این آلودگی بیشترمی شود عنوان کرد: کارکنان کارخانه هایی صنعتی مخفیانه در شب کارمی کنند و لایه سیاه و بوی بد مواد آلاینده برروی آسمان شهر سلفچگان نفس کشیدن را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه سلفچگان موفقعیت خوبی برای تولید صنایع غذایی دارد افزود: ۱۷ کارخانه در این شهرک احداث شده است که فاصله آن با مناطق مسکونی ۳ کیلو متراست.

عضو شورای جنداب با اشاره به اعتراظات مردم به صاحبان این کارخانه ها بیان کرد: صاحبان کارخانه ها در اعترض مردم می گویند دولت مجوز پروانه ساخت داده است، خسارت سرمایه ای که کرده ایم را بدهند ما از اینجا می رویم.

محمود علی رکنی بابیان اینکه احداث شهرک صنعتی در سلفچگان اقدامی نادرست بوده است، اظهار کرد: واحدهای صنعتی باید از تکنولوژی به روز استفاده کنند تا ازاسید های سمی که منجر به آلودگی هوا شده است جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: خیلی از کارخانه های این شهرک را تعطیل واخطار داده ایم وبرای آن ها جریمه درنظر گرفتیم تا با این کار بتوانیم آن ها را ملزم به رعایت وحفظ محیط زیست کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بابیان اینکه تولید و توسعه باید در کشور رونق پیدا کند، عنوان کرد: با تعطیل شدن کارخانه ها موافق نیستم و باید صاحبان صنایع مراقب سلامتی افراد باشند و در فرآیند تولید وتوسعه اشتغال زایی ودرآمد زایی شکل می گیرد و از بین بردن این کارخانه ها کار اشتباهی است.

رکنی خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع با انجام این اقدامات مانند نصب فیلترمناسب وسوزاندن آلودگی هوا،ترمیم خرابی دستگاه های که نشطی دارد موظف هستند آلودگی هوا را به حد استاندارد زیست محیطی برسانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بازسازی واستفاده از تکنولوژی جدید در کارخانه ها هزینه دارد و برای جلوگیری از آلودگی هوا می توانند واحد های بزرگ این شهرک ها باتشکیل کمیته ای از نیروهای محیط زیست برای بررسی علمی، این آلودگی را به حداقل برسانند.

وی نخستین آسیب از آلاینده های این کارخانه هارا برای صاحبان و کارگران این شهرک دانست و گفت: هالی با اعلام و پرکردن استشهاد محلی از خلاف صاحبان کارخانه ها به سازمان محیط زیست اطلاع دهند تا نیروهای پایش برای بررسی اقدام کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc4eqi.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما