پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 2671
معاون برنامه‌ریزی استاندار قم:

خودکفایی کشاورزی تاثیر مستقیمی بر امنیت ملی کشور دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: خودکفایی در بخش کشاورزی تاثیر مستقیم در گفت‌وگوهای جهانی و امنیت ملی دارد.
خودکفایی کشاورزی تاثیر مستقیمی بر امنیت ملی کشور دارد
به گزارش قم نیوز، سیدرضا دهناد در نخستین همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی که پیش از ظهر امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد؛ اظهار کرد: هر نظام از مجموعه‌های کوچک‌تری تشکیل می‌شود که عملکرد هر یک بر دیگری تاثیر دارد. در این میان نظام اقتصادی اهمیت زیادی دارد تا آنجا که در دین اسلام نیز به این مسئله تاکید شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام جهاد اقتصادی توسط رهبر انقلاب گفت: ایران از نظر منابع طبیعی جزو شش کشور نخست دنیا قرار دارد بنابراین باید متناسب با آنچه در اختیار داریم در رفع نیازهای مردم تلاش کنیم.

دهناد ابراز کرد: استفاده از همه امکانات نیازمند یک جهاد اقتصادی است و موضوع اقتصاد تنها مربوط به دستگاه اجرایی کشور نیست بلکه تمام قوای کشور باید این جهاد را در برنامه‌های خود قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با اشاره به تحریم‌های گسترده دولت‌های استعماری علیه ایران در طول ۱۵۰ سال اخیر گفت: قدرت‌های جهانی همیشه از این ابزار برای مقابله با ملت ایران استفاده کرده‌اند و اکنون نیز مجددا قصد دارند از این حربه پوسیده استفاده کنند به همین دلیل مبارزه با آنان نیازمند یک جهاد اقتصادی است و بخش کشاورزی در این میان جایگاه بالایی دارد.

وی تصریح کرد: توجه به خودکفایی کشاورزی باید مدنظر تمام مسئولان قرار گیرد و آنچنان که امام راحل(ره) همواره تاکید می‌فرمودند باید نسبت به خودکفایی کشاورزی تلاش کنیم.

دهناد با اشاره به امکانات متنوع ایران گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی عالمان زیادی در بخش کشاورزی فعال هستند و در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار دانشجوی کشاورزی در بخش‌های مختلف کشاورزی قم مشغول به کار هستند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم خواستار استفاده از تمام منابع در بخش کشاورزی شد و افزود: در زمینه عملکردها آنچنان که باید و شاید توجه کافی صورت نمی‌گیرد درحالی ‌که بخش کشاورزی باید مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد.خودکفایی در بخش کشاورزی تاثیر مستقیم در گفت‌وگوهای جهانی و امنیت ملی دارد.

دهناد با اشاره به نظریات علمی جدید در حوزه کشاورزی گفت: مسئولان اجرایی در حوزه کشاورزی باید به نخبگان فکری این بخش توجه ویژه داشته باشند چون اتحاد میان نخبگان فکری و اجرایی راهگشای مسائل مختلف خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم افزود: مسئولان اجرایی به دلیل مشغله کاری کمتر می‌توانند به مباحث علمی بپردازند بنابراین برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند رهبری علمی بخش کشاورزی را به عهده بگیرد و مسئولان نیز باید دستاوردهای چنین برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.qnit23n-zftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما