دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : 27034

امسال ۴۰ درصد مدارس استان قم تک شیفتی هستند

قم نيوز : قم نیوز: فصل مهر، فصل تلاش و سرآغاز یک سالی نو برای همه حتی برای آنان که این روز‌ها و این سال‌ها برایشان خاطره شده است؛ فصل دلهره‌ای مادرانه، فصل شادی بچگانه، فصل خاطرات خوب دوران کودکی، و اینک فصل مدرسه.
امسال ۴۰ درصد مدارس استان قم تک شیفتی هستند
به گزارش قم نیوز، باز آمد بوی خوب مدرسه، بوی بازی‌های راه مدرسه، بوی ماه مهر، ماه مهربان، بوی خورشید پگاه مدرسه؛ قیصر امین‌پور شاعر معاصر ایران چه با حس و حال از آن دوران یاد کرده است.

فصل مهر، فصل تلاش و سرآغاز یک سالی نو برای همه حتی برای آنان که این روز‌ها و این سال‌ها برایشان خاطره شده است فصل دلهره‌ای مادرانه، فصل شادی بچگانه، فصل خاطرات خوب دوران کودکی، و اینکه فصل مدرسه.

قاصدک‌های فصل پاییز با خود خبر بازگشایی مدارس را می‌آورند، درختان آماده می‌شوند تا با شوق، برگ‌های رنگارنگشان را چون کاغذهای رنگی بر سر کودکانی که مشتاقانه به مدرسه می‌روند بریزند، نسیم، نفس‌های معطرش را هر صبح بر گونه‌های سرخابی کودکانه‌شان می‌دمد تا خواب را در سایه‌های کوتاه دیوار جا بگذارند و مشتاقانه تا حیاط منتظر مدرسه بدوند.

با آغاز سال تحصیلی خانواده‌ها، دانش آموزان، مدیران، معلمان و نهادی به نام آموزش و پرورش در تلاش است تا سال تحصیلی خوبی را برای دانش آموزان رقم بزند در این میان برای جویا شدن از اقدامات این نهاد با مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت‌وگو کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بااشاره به آمادگی مدارس و استقبال از دانش آموزان در اول مهرماه، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید اداره کل آموزش و پرورش استان قم آمادگی دارد به استقبال ۲۲۰ هزار دانش آموز در سطح استان برود.

حمید رضا دژکام بااشاره به اینکه در سال گذشته هزار و سیصد و یک مدرسه در استان قم داشته‌ایم، افزود: در سال جدید این تعداد با راه اندازی ده مدرسه به هزار و سیصد و یازده مدرسه رسیده است.

وی بابیان اینکه ۴۰ درصد مدارس استان قم تک شیفتی هستند، گفت: ۶۰ درصد از مدارس استان قم در دو نوبت دانش آموز می‌پذیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم لباس فرم برای دانش آموزان را الزامی دانست و گفت: با نظارت آموزش و پرورش در سال جاری لباس فرم مقطع دوم متوسطه پسرانه با کیفیت بالا با دوخت صنعتی با نازل‌ترین قیمت در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

دژاکام بابیان اینکه بعضی از دانش آموزان دارای سایزهای متفاوت از هم سن و سال‌هایشان هستند، عنوان کرد: از مدارس خواسته‌ایم به این دانش آموزان سخت گیری نکنند تا ۲۰ مهرماه لباس‌های فرمشان را تهویل بگیرند.

وی بااشاره به اینکه کیفیت لباس‌های فرم امسال با دوخت صنعتی با لباس‌های فرم سال گذشته قابل قیاس نیست، تصریح کرد: دوخت صنعتی مخصوص کت و شلوار است که در استان فقط ۲۰ درصد از لباس‌ها دوخت صنعتی می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: لباس‌های فرم مقطع دوم متوسطه با بهترین کیفیت با قیمت ۷۰ هزار تومان در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

دژاکام خاطرنشان کرد: اداره آموزش و پرورش اعلام کرده است در هنگام ثبت نام از خانواده‌ها هزینه‌ای گرفته نشود و ما هیچ اجباری در این رابطه نداشته‌ایم.

وی بابیان اینکه انجمن اولیای مدارس در طول سال تحصیلی می‌توانند در راستای ارتقای فضای فیزیکی مدرسه هر تصمیمی بگیرند، افزود: انجمن اولیای مدارس اجازه دارند اگر تصمیمی برای رفاه خود دانش آموزان گرفتند و کمبود‌هایی مالی داشتند با کمک‌های مردمی از دانش آموزان در طول سال تحصیلی هزینه‌ای را نه به اجبار از خانواده‌ها دریافت کنند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfjxd0.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما