سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 27039
مدیر حوزه علمیه قم:

مدارس باید از حضور روحانیت در سیستم آموزشی بهره‌مند شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه علمیه قم گفت: باید مدارس از حضور طلبه‌ها و روحانیت استفاده لازم را ببرد و این موضوع سبب معنویت مدارس می‌شود.
مدارس باید از حضور روحانیت در سیستم آموزشی بهره‌مند شوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار مدیران حوزه علمیه قم که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه علم اظهار کرد: تعلیم و تربیت در دین بسیار مهم است و اسلام علم را به عنوان یک فریضه مطرح می‌کند.

مدیرحوزه علمیه قم افزود: پیش از ظهور اسلام و در جامعه جاهلیت فراگیری علم حق یک طبقه خاص بود و بقیه مردم حق یادگیری دانش را نداشتند که با ظهور اسلام علم حقی همگانی شد و مختص قشر خاصی از جامعه نبود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد:‌‌ همان گونه که اسلام یادگیری علم را همگانی کرده و مختص به قشر خاصی نمی‌داند هیچ زمان و مکان خاصی هم برای یادگیری علم تعیین نکرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اسلام از نظر زمان برای عبادت وقت تعیین کرده ‌و برای انجام حج هم مکان خاصی تعیین کرده است و برای انجام حج باید به مکه رفت.

‌استاد حوزه علمیه قم با اشاره به راه‌های رسیدن انسان به کمال اظهار کرد: اسلام به ما می‌گوید انسان تو دارای ویژگی‌هایی هستی که بتوانی به لقاالله برسی که این ویژگی‌ها شامل تحرک جسمی، فکری، معنوی، روحی روانی و اجتماعی است و این پنج عنصر مهم راه‌های رسیدن به کمال هستند.

وی گفت: نیمی از شخصیت ما را خرد تشکیل می‌دهد و برای کنترل غریزه و امیال وجودیمان نیاز به تربیت داریم، شخصیت‌هایی که امروز در جامعه ما قلم می‌زنند و دارای جایگاهی شدند توسط شما معلمان تربیت شده‌اند و این اهمیت جایگاه معلم‌ها را می‌رساند.

مدیر حوزه علمیه با اشاره به سال روز دفاع مقدس بیان کرد: دفاع ما در برابر دشمن مقدس بود چون از آب و خاک و میهنمان دفاع کردیم، دشمن امروز سعی دارد تا با طراحی‌های خود نخبگان ما را جذب کند که رهبر معظم انقلاب این موضوع و هدف دشمن را استعمار نو نامیدند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: ما باید سعی کنیم تا آینده برای ما و با ما باشد و این کار مهم باید توسط شما معلمان عزیز صورت بگیرد.

‌عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تربیت دانش آموزان گفت: تربیت دانش آموزان ما باید با روحیه تعهد باشد و باید دانش آموزانمان را با روح پاک پرورش دهیم تا با اخلاق در جامعه رشد کنند.

وی با اشاره به خروجی مناسب آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش باید دانش آموزانی شجاع، خوش بین، امیدوار و بلندهمت پرورش دهد و این از ویژگی‌های یک دانش آموز متعهد ایرانی است.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به تقسیم علم بیان کرد: علم به دو دسته مصنوع و مطبوع تقسیم می‌شود که علم مصنوع حاصل یادگیری انسان بوده و علم مطبوع شامل استعدادهای درونی انسان است و انسان با علم مطبوع به رشد می‌رسد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش قرآن در تربیت دانش آموزان عنوان کرد: شما مدیران و معلمان باید دانش آموزان را براساس قرآن و آموزه‌های دینی و مکتب اهل بیت (ع) تربیت کنید و آموزش صحیح قرآن را به دانش آموزان یاد دهید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با آموزش صحیح قرآن به دانش آموزان به حوزه علمیه کمک کنید تا هنگامی که دانش آموزان به حوزه علمیه می‌آیند و طلبه می‌شوند در زمینه قرائت قرآن دچار مشکل نباشند.

وی با اشاره به حضور روحانیت در مدارس خاطر نشان کرد: باید مدارس از حضور طلبه‌ها و روحانیت استفاده لازم را ببرد و این موضوع سبب معنویت مدارس می‌شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcaownu.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما