چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 27056
آیت الله مصباح یزدی:

دیپلماسی و تقویت روابط، مسلمانان را در مسیر خودکفایی تقویت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر لزوم خودکفایی مسلمانان در دنیا گفت: دیپلماسی و تقویت روابط از جمله مسائلی است که مسلمانان را در مسیر خودکفایی کمک می‌کند.
دیپلماسی و تقویت روابط، مسلمانان را در مسیر خودکفایی تقویت می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار جمعی از علما و اندیشمندان تراز اول اندونزی در قم وحدت را مهم‌ترین موضوع روز جهان اسلام دانست و اظهار کرد: مبانی اعتقادی و احکام اسلامی باید در دنیا ترویج و تبلیغ شود و این موضوع سبب اقتدار اسلام در برابر دشمنان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اختلافات جزئی عقیدتی و فکری را از جمله عوامل اختلاف میان مسلمانان عنوان کرد و افزود: البته این موضوع نیز مطرح است که نمی‌توان انتظار داشت همه از دین اسلام یک برداشت واحد داشته باشند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه با تفاهم و گفت‌و‌گو می‌توان اختلافات جزئی را رفع کرد، گفت: برخی اختلافات نیز به دلیل فهم نادرست از متون اسلامی است.

وی با بیان اینکه به رسمیت شناختن یک مذهب به معنای رد کردن دیگر مذاهب نیست، خاطرنشان کرد: پیروان مذاهب اسلامی باید افکار خود را به یکدیگر نزدیک کنند.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر لزوم خودکفایی مسلمانان در دنیا بیان کرد: دیپلماسی و تقویت روابط از جمله مسائلی است که مسلمانان را در مسیر خودکفایی کمک می‌کند همچنین کشورهای اسلامی نیازهای خودشان را تامین کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسلمانان دنیا باید به دور از اختلافات رژیم‌های سیاسی و حکومتی و تفاوت‌های نژادی و زبانی اتحاد خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: باید امت اسلام در برابر فتنه‌ها وحدت و برادری را حول محور قرآن کریم حفظ کنند.

وی با بیان اینکه خودکفایی در سایه وحدت و انسجام به دست می‌آید، گفت: مسلمانان جهان باید در برابر دشمنان اسلام در صف واحد حضور داشته و ید واحده باشند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjmye8.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما