شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 27061
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم:

بیش از ۳ هزار خودرو برای سرویس مدارس قم ساماندهی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: امسال بیش از ۳ هزار خودرو برای سرویس مدارس قم ساماندهی می‌شود که این تعداد با تردد تقریبی ۱۸ هزار مرتبه در سطح شهر نظارت همگانی را می‌طلبد.
بیش از ۳ هزار خودرو برای سرویس مدارس قم ساماندهی می‌شود
به گزار قم نیوز، مرتضی عزتی، درباره سرویس مدارس در سال جدید و شرایط آن اظهار کرد: طبق آئین نامه مصوب هیئت وزیران ابلاغی به استان‌ها وظایف اداره کل آموزش و پرورش، تاکسیرانی، مدیران مدارس، شرکت‌های تحت پوشش تاکسیرانی و رانندگان، اولیا و دانش آموزان به طور کامل تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم افزود: در بحث سرویس مدارس، تاکسیرانی برابر این آئین نامه موظف است نسبت به معرفی شرکت‌های تحت پوشش خود به اداره کل آموزش و پرورش اقدام کند و متعاقب آن اولیا باید در صورت نیاز به سرویس با مدارس قرارداد ببندند.

وی با تاکید براینکه انعقاد قرارداد مستقیم بین خانواده‌ها با شرکت‌ها و رانندگان خلاف قانون است، تصریح کرد: پس از عقد قرارداد بین مدارس و اولیا هزینه به حساب مدارس واریز می‌شود و مدارس با شرکت‌های معرفی شده تحت پوشش تاکسیرانی و شرکت‌های مربوطه با رانندگان قرارداد می‌بندند.

عزتی با اشاره به اینکه با رعایت مراحل تعریف شده در وظایف نظارتی شرکت‌ها آغاز می‌شود، عنوان کرد: شرکت‌ها موظف به نظارت خوردرو‌ها و چگونگی سرویس دهی راننده خودرو به دانش آموزان نظارت کند، اولیا دانش آموزان نیز باید در صورت آگاهی از تخلفات مراتب را به اطلاع مدارس برسانند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با تاکید براینکه در بحث نظارت بر سرویس مدارس همه مسئول هستند که در صورت مشاهده تخلف به مدارس و اولیا دانش آموزان اطلاع دهند، گفت: مواردی از قبیل سرعت غیرمجاز، تغییر مسیر سرویس، سیگار کشیدن راننده و یا هرگونه مورد دیگر را به مدارس اطلاع دهند.

وی با اشاره به برنامه‌های توجیهی برای رانندگان سرویس‌های مدارس عنوان کرد: تاکسیرانی موظف است برای شرکت‌ها و رانندگان سرویس‌ها برنامه‌های توجیهی در نظر بگیرند که این طرح نیز از سوی واحد نظارت بر امور مدارس در تاکسیرانی پیگیری می‌شود.

عزتی با اشاره به شرایط پذیرش رانندگان سرویس‌های مدارس خاطرنشان کرد: رانندگانی که تقاضای سرویس مدارس دارند باید اقدام به تهیه سوپیشینه، آزمایش تست سلامت، سن ۲۳ سال به بالاو متاهل باشند تا کارت سوریس صادر شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه تلاش تاکسیرانی برای معرفی رانندگان خانم برای مدارس دخترانه اظهار کرد: از آنجا که تعداد رانندگان خانم کم هستند از همین رو اقدام به فراخوان برای جذب رانندگان خانم برای سرویس مدارس دخترانه داده‌ایم.

وی با تاکید مجدد بر لزوم نظارت همگانی بر سرویس مدارس خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۳ هزار خودرو برای سرویس مدارس قم ساماندهی می‌شود که این تعداد با تردد تقریبی ۱۸ هزار مرتبه در سطح شهر نظارت همگانی را می‌طلبد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfyxd0.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما