شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 2726

هجدهمین نمایشگاه تخصصی هسته ای کشور افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: نمایشگاه دستاوردهای انرژی هسته‌ای کشور قبل ازظهر امروز در قم اقتتاح شد.
هجدهمین نمایشگاه تخصصی هسته ای کشور افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، محمد احمدیان، مدیرعامل شركت تولید و توسعه انرژی اتمی صبح امروز در مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای كشور که در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد؛ بیان کرد: صنعت هسته ای ایران در سایه حمایت های نظام جمهوری اسلامی و تلاش و کوشش دانشمندان جوان هسته ای به دستاوردهای بزرگی رسیده است.

وی اذعان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران برای متوقف كردن پیشرفت های هسته ای كشور از تمام امكانات خود از جمله تحریم، كارشكنی، ویروس های رایانه ای، تهدید، ترور دانشمندان هسته ای و جنگ نرم افزاری استفاده می کنند.

احمدیان گفت: ایران در تولید برق هسته ای به موفقیت های چشمگیری دست پیدا كرده است که نمونه آن نیروگاه اتمی بوشهر است که در سال جاری بصورت آزمایشی در شبكه سراسری برق قرار می گیرد.

وی ابراز کرد: ایران در فرآیند چرخه سوخت از اكتشاف و استخراج گرفته تا فرآوری و غنی سازی تولید سوخت به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا كرده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه می تواند زمینه ساز همكاری بیشتر سازمان انرژی اتمی كشور و دانشگاه قم در زمینه های مختلف علمی و حمایت از پایان نامه ها در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری و برگزاری دوره های تخصصی باشد.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه غرفه‌ای با عنوان توانمندی‌های پژوهشکده تحقیقات کشاورزی، پزشکی و صنعتی در نظر گرفته شده است.

احمدی افزود: همچنین وجود ۵۰۰ اقلام نمایشگاهی در عرصه دستاوردهای هسته ای، سه ماكت بزرگ از بخش های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و شمای برش خورده ماشین سانتریفیوژ از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

مدیر عامل شركت تولید و توسعه انرژی اتمی هدف از برگزاری این نمایشگاه را اطلاع رسانی و آشنایی دانشجویان و اساتید با دستاوردهای هسته ای دانست.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdci.rarct1ayqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما