جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 27520
مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم:

بیداری وجدان‌های خفته دستاورد راهپیمایی اربعین است

قم نيوز : قم نیوز:مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: وجدان‌های خفته با مشاهده راهپیمایی روز اربعین بیدار می‌شوند که این امر بسیار ارزشمند و مهم است.
بیداری وجدان‌های خفته دستاورد راهپیمایی اربعین است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با فارس ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: روایتی از امام حسن عسکری (ع) نقل شده که در آن می‌فرمایند نشانه‌های مومن پنج چیز است و یکی از این نشانه‌ها زیارت اربعین ذکر شده است.
 
وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام حسین (ع) به وسیله زیارت حضرت صورت می‌گیرد، گفت: زیارت اربعین تنها رفتن به کربلا و کنار حرم اباعبدالله الحسین (ع) بودن نیست، بلکه احتمال زیاد به این معنا است که در هر مکانی زیارت اربعین قرائت شود.
 
مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم به اهمیت درک پیام‌های زیارت امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: با قرائت زیارت اربعین یاد و خاطره امام حسین(ع) و اصحاب ایشان در روز عاشورا مجددا احیا می‌شود تا دشمن گمان نکند که آنها به فراموشی سپرده شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه در زیارت امام حسین(ع) آمده، به یک سری مطالب مهم از جمله بحث نماز و امر به معروف و نهی از منکر اشاره می‌کند.
 
عظیمی عنوان کرد: احیای فرهنگ امام حسین(ع)، مبارزه با ظلم، فساد و انحرافات منافقان و دشمنان مهم‌ترین مباحث مطرح شده در زیارت اربعین هستند.
 
وی ادامه داد: هدف امام حسین(ع) اصلاح امت جدش رسول الله(ص) بود، بنابراین به خاطر دین خدا و اسلام حاضر شد تا از دین و مال خود بگذرد.
 
مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم یادآور شد: احیای فرهنگ نماز از دیگر پیام‌های زیارت اربعین است که حضرت در حرکت و نهضت خود به آن توجه داشتند.
 
وی عنوان کرد: احیای فریضه مهم و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اموری است که زیربنای مملکت اسلامی محسوب می‌شود و امام حسین(ع) در نهضت خود این بحث را سرلوحه قیام خود قرار دادند.
 
عظیمی با اشاره به پیام‌های دیگر زیارت اربعین گفت: اعلام برائت از دشمنان دین و اسلام و ارادت قلبی، تعهد و بیعت با مکتب عاشورا و امام حسین(ع) یکی دیگر از مهم‌ترین پیام‌های زیارت اربعین است.
 
وی عنوان کرد: پیام دیگر زیارت اربعین این است که کسی که در راه خدا به شهادت می‌رسد، این انسان نه تنها نمرده، بلکه به حیات جاوید، نورانی و طیبه رسیده است.
 
مسئول دارالقرآن اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به راهپیمایی روز اربعین گفت: راهپیمایی این روز نشانه وحدت امت اسلامی است و امت اسلامی در این روز وحدت خود را به نمایش می‌گذارد.
 
وی با بیان اینکه راهپیمایی امت اسلامی در کنار یکدیگر در روز اربعین نمایشی از قدرت اسلام است، خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز اربعین به این منظور انجام می‌شود تا به دنیا بفهمانیم، راه امام حسین(ع) خاموش نشده و روز به روز نورانی و پرفروغ‌تر می‌شود و از همه مهم‌تر اتمام حجت برای انسان‌هایی است که نسبت به مکتب تشیع در غفلت و بی‌توجهی بودند.
 
عظیمی تصریح کرد: وجدان‌های خفته با مشاهده این راهپیمایی بیدار می‌شوند و تحقیق و تفحص می‌کنند و این امر بسیار ارزشمند و مهم است، امیدواریم در ترویج مکتب اسلام و امام حسین (ع) روز به روز شاهد توسعه این حرکت باشیم.
 
وی یادآور شد: دشمن تلاش کرد، قیام امام حسین (ع) را سرکوب کند و طوری جلوه دهد که همه چیز تمام شده، ولی حرکت اربعین و بازگشت اسرا به کربلا با هدف احیای فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) صورت گرفت.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfxtd0.w6de0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما