شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : 27545
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

زیارت اربعین نقش موثری در تحول اجتماعی دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: زیارت اربعین بدون تردید نقش موثری در تحول اجتماعی، پیشگیری از جرایم اجتماعی، هدایت انسان‌ها به سوی معنویت و یگانه‌پرستی دارد.
زیارت اربعین نقش موثری در تحول اجتماعی دارد
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اربعین یکی از امور قطعی و غیرقابل تردید در فرهنگ اهل بیت(ع) است، بنابراین براساس اصل زیارت اربعین علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) اعم از شیعه و اهل سنت می‌توانند در روز اربعین به زیارت امام حسین(ع) نائل و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: روایتی از امام حسن عسگری(ع) وارد شده و آن حضرت زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های ایمان و مومن بودن انسان مسلمان تلقی کرده‌اند.
 
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به اهمیت زیارت اربعین گفت: براساس روایات اجر و پاداش بسیار فراوانی برای زیارت امام حسین(ع) در تمام  ایام ذکر شده، ولی برخی از روزها از جمله روز مباهله و اربعین قرائت این زیارت به صورت ویژه دارای اجر و پاداش است.
 
وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی برای زیارت حضرت دارای ثواب مستقلی است که علاوه بر ثواب زیارت برای فرد حساب می‌شود.
 
یوسفی‌مقدم به ارزش سیاسی زیارت اربعین اشاره کرد و افزود: چشم‌های جهانیان به این حرکت عاشقانه خیره شده و حیرت‌زده این جریان سرشار از عشق و شور امام حسین(ع) را مشاهده می‌کنند و به طور کامل برای آنها مشهود و ملموس است که به هیچ روش سیاسی، فرهنگی و شیوه‌های استعماری نمی‌توانند عشق و علاقه مردم را به امام حسین(ع) کاهش دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جریان پیاده‌روی برای زیارت امام حسین(ع) مرسوم بوده و حتی در دوران خفقان حکومت صدام، پیاده‌روی به صورت مخفیانه و شبانه صورت می‌گرفت، یعنی علاقه‌مندان به زیارت اربعین مخفیانه و شبانه به کربلا می‌رفتند.
 
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هجمه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمن به صورت گسترده‌ای علیه بنیان‌های فکری انقلاب صورت گرفت، ولی نتوانست ذره‌ای اهمیت، عشق و علاقه مردم به زیارت اربعین را کاهش دهد، بلکه روز به روز بر عشق و علاقه مردم به زیارت اربعین و پیاده‌روی به سوی کربلا افزوده می‌شود.
 
وی ادامه داد: هر چه دشمنان اقدامات مسموم خود را به کار بگیرند و از ابزارهای مجازی خودشان برای انحراف افکار عمومی استفاده کنند، بر رونق اندیشه حسینی افزوده خواهد شد و علاقه و عشق مردم به امام حسین(ع) بیشتر می‌شود.
 
یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: زیارت اربعین بدون تردید نقش موثری در تحول اجتماعی، پیشگیری از جرایم اجتماعی و هدایت انسان‌ها به سوی معنویت و یگانه‌پرستی دارد و انسان‌ها را به سوی اهل بیت(ع) پیامبر(ص) که خلفای الهی روی زمین هستند، هدایت می‌کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccppqi.2bqm08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما