چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : 27632
فرمانده انتظامی قم:

پایش فضای سایبری در قم، شکل جدی تر به خود خواهد گرفت

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم اعلام کرد: پایش فضای سایبری در قم و تشدید مجازات های مجرمان سایبری، شکل جدی تر به خود خواهد گرفت.
پایش فضای سایبری در قم، شکل جدی تر به خود خواهد گرفت
به گزارش قم نیوز ، سردار 'کاظم مجتبایی' در جلسه مشترک پلیس با دادستان قم، که با موضوع کنترل جرائم در فضای مجازی با اشاره به دستگیری و تسریع در روند رسیدگی به پرونده این افراد در ارجاع به دستگاه قضائی استان افزود: در سال جاری بیش از100 نفر عنوان جرم اینترنتی شناسایی و جمع آوری شده است.
 
وی افزود: در این رابطه حدود 100 نفر دستگیر و مجازات شده اند، استان قم باید نماد پیشگیری و کنترل در برخورد با جرائم به خصوص در حوزه فضای مجازی در سطح کشور باشد.
 
'مصطفی برزگر دادستان قم' نیز در ادامه این نشست بر ضرورت نظارت، رصد و کنترل دقیق فضای مجازی تاکید کرد و گفت: جلسات مشترکی که با پلیس برگزار کرده ایم نتایج بسیار خوبی داشته و من به نوبه خودم از تلاش بی دریغ مجموعه فرماندهی انتظامی استان تقدیر می کنم.
 
وی با توصیف اهمیت فضای عمومی سایبر، گفت: دشمن در فضای مجازی در حال فعالیت بسیار وسیعی است اما به علت اینکه کار در فضای مجازی فنی و علمی است، ما نیز متقابلا با بکارگیری نیروهای تخصصی در مجموعه دادستانی و پلیس فتا در حال مقابله با جرائم این حوزه هستیم.
 
وی با اشاره به القاء شبهات دینی در فضای مجازی با بیان اینکه قم امانتی در دست مسوولان استان است، گفت: دشمن سعی کرده قلب ملت ما که همان محبت اهل بیت(ع) است نشانه بگیرد اما ما با اقتدار تو دهنی محکمی به آن ها خواهیم زد.
 
دادستان قم با بیان اینکه شعبات 10 و 13 دادستانی قم مختص رسیدگی به جرائم حوزه فضای سایبری است، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه از ارتکاب جرائم در حوزه مجازی توسط رده های تخصصی دادستانی و پلیس فتای استان قم در حال انجام است و شناسایی، تعقیب، دستگیری و برخورد قاطعانه با متخلفان با جدیت در حال انجام است.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcj8me8.uqeatzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما