پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 39325
منبع : پایگاه خبری پلیس
فرمانده انتظامی استان قم:

پلیس به دنبال ایمن‌سازی فضای مجازی است

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه فضای مجازی و الکترونیک بسیار خطرناک‌تر از فضای حقیقی و دارای گستره بیشتری است، گفت: پلیس به دنبال ایمن‌سازی فضای مجازی است.
پلیس به دنبال ایمن‌سازی فضای مجازی است
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی در جلسه شورای جنگ نرم با اشاره به استفاده روز افزون خانواده‌ها از شبکه‌های اجتماعی موبایلی، اظهار داشت: امروزه با رواج هر تکنولوژی پیامد مثبت و منفی آن نیز در جامعه رواج پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و الکترونیک بسیار خطرناک‌تر از فضای حقیقی و دارای گستره بیشتری است، تصریح کرد: توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز استفاده از این امکانات در امور مختلف اقتصادی و اجتماعی و نیز توسعه خدمات الکترونیک مانند بانکداری و تجارت الکترونیک، بستر و زمینه‌هایی برای افراد سودجو و متهمان فراهم کرده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی زندگی انسان‌ها را با تمامی باورها و ارزش‌ها نشانه گرفته است، بر لزوم ارتقاء تعاملات فی مابین با مراکز علمی و دانشگاهی استان در جهت بررسی و ارائه راهکار و اتخاذ تدابیر لازم در جهت فرهنگ‌سازی در این حوزه تأکید کرد.

وی آسیب‌های فضای مجازی را هنجارشکنی‌هایی که از طریق این فضا ایجاد می‌شود دانست.

مجتبایی با بیان اینکه رویکرد فرماندهی انتظامی استان در حوزه فضای مجازی اجتماعی و ایمن‌سازی این فضاست، گفت: بایستی با همکاری رسانه‌ها مطالب آموزشی، پیام‌های مشاوره‌ای و هشدارهای پلیس در فضای مجازی به خوبی انعکاس داده شود.

فرمانده انتظامی استان قم سپس ضمن قدردانی از زحمات کارکنان پلیس فتا و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بر جدیت بیشتر در پیشبرد مأموریت‌های مرتبط با حوزه فضای مجازی تأکید کرد.

اقدامات پلیس قم برای کاهش ترافیک در زمان افطار

رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به اقدامات پلیس برای کاهش ترافیک در زمان افطار، گفت: ۱۷ نقطه ترافیکی در قم در ساعات شلوغی و زمان افطار توسط پلیس راهنمایی و رانندگی روان‌سازی می‌شود.

سرهنگ احمد پوربافرانی اظهار داشت: تغییرات بارز در شیوه زندگی افراد در ماه رمضان، منجر به تغییر در الگوی رفتارهای ترافیکی از جمله کاهش بار ترافیکی در روز، تراکم بارترافیک حوالی افطار و افزایش احتمالی ترافیک در ساعات شب می‌شود.

وی گفت: بر اساس مطالعات ترافیکی نحوه رانندگی در فصول مختلف سال و همچنین در مناسبت‌های ویژه به دلایل گوناگون از جمله دگرگونی در الگوی ترافیک درون شهری و برون شهری تغییر کرده و به تبع آن نیز میزان تخلفات و تصادفات رانندگی تغییرات محسوسی پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور استان قم تأکید کرد: کاربران ترافیکی باید با بهره گیری از آموزه‌های دینی و اخلاقی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و بدین ترتیب به حقوق اجتماعی همدیگر احترام بگذارند.

وی در خصوص رعایت نکات ایمنی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: خانواده‌ها مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند تا در ساعات بعد از افطار تا سحر با استفاده از وسایل نقلیه به خصوص موتور تردد کمتری در سطح شهر داشته باشند و در صورت نیاز به تردد حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

پوربافرانی در پایان گفت: ۱۷ نقطه ترافیکی استان قم در ساعات شلوغی و مواقع افطار توسط پلیس راهنمایی و رانندگی روان سازی می‌شود.

انهدام باند سارقان داخل خودرو و کشف ۴۰ فقره سرقت در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از انهدام باند سارقان داخل خودرو و کشف ۴۰ فقره سرقت در قم خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در مقابل بانک‌ها، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی با بدست آوردن تصاویر سارقان و کنترل نامحسوس مکان‌های مورد نظر توسط مأموران آگاهی استان سرانجام یکی از متهمان شناسایی و بلافاصله دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در بررسی سوابق وی مشخص شد نامبرده اهل یکی از استان‌های غربی و دارای ۳ فقره سابقه کیفری سرقت به روش جلوبانکی است.

وی گفت: متهم در تحقیقات به همدستی دو تن دیگر در این سرقت‌ها اعتراف کرد.

سرهنگ کرمی افزود: پس از دستگیری همدست وی در یکی از مسافرخانه‌های قم در بررسی سوابق وی مشخص شد دارای ۸ فقره سابقه کیفری است.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: نهایتاً متهمان در مواجهه حضوری با مالباختگان به ۴۰ فقره سرقت در قم اعتراف که در ادامه پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbsfbf.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما