پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب : 27657
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

آیت‌الله خامنه‌ای خلأ رهبری بعد از امام (ره) را از بین بردند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: با وجود رهبری‌ همچون آیت‌الله خامنه‌ای، پس از رحلت امام (ره) هیچ گونه احساس خلأ نکردیم زیرا می‌بینیم همان تفکر در قالب انسانی دیگر رهبری نظام را به دست گرفته‌اند.
آیت‌الله خامنه‌ای خلأ رهبری بعد از امام (ره) را از بین بردند
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد با بیان اینکه بیش از 10 سال بود منتظر نگارش چنین کتابی بودیم، اظهار کرد: کار بسیار بزرگی صورت گرفته که در بیان عظمت آن باید گفت تنها در یک مرحله 100 جلد فیش برای این کتاب تهیه شده است.
 
وی افزود: وقتی بعضی از وجوه یک شخصیت برجسته شود مانع از شناخت همه ابعاد او خواهد شد؛ امام خمینی (ره) را بیشتر به حکومت اسلامی و جنبه‌های سیاسی ایشان می‌شناسند در حالی که امام عارفی فقیه و فیلسوف بودند.
 
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این حقیقت که تا زمانی که نزدیک به شخصیتی هستیم عظمت او را درک نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: با این حال هنگامی که از او دور شویم این عظمت را درخواهیم یافت هرچند در این مرحله حجاب تاریخ فاصله زیادی بین ما می‌افکند.
 
وی ادامه داد: حقیقت امر آن است که هنوز آن طور که شایسته و بایسته است شخصیت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب را نشناخته‌ایم.
 
رشاد با بیان اینکه این دو شخصیت و رهبران بزرگ دینی و سیاسی، ذخایر الهی برای ملت ایران محسوب می‌شوند، گفت: هنگامی که خبر شدت بیماری امام خمینی (ره) را شنیدیم گمان می‌کردیم همه چیز از دست خواهد رفت ولی انتخاب دقیق از سوی خبرگان نگرانی‌ها را پایان بخشید.
 
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: در همان جلسه نهایی خبرگان هم بسیاری به شورای رهبری فکر می‌کردند ولی اذهان به سمت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گرایش پیدا کرد و این لطف الهی نصیب ملت ایران شد.
 
وی افزود: خداوند را شکر می‌کنیم که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبری نظام اسلامی را بر عهده گرفته‌اند و کشتی انقلاب را هدایت می‌کنند.
 
رشاد تصریح کرد: با وجود رهبری‌ همچون آیت‌الله خامنه‌ای، پس از رحلت امام (ره) هیچگونه احساس خلأ نکردیم زیرا می‌بینیم همان تفکر در قالب انسانی دیگر رهبری نظام را به دست گرفته‌اند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgu39x.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما