سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 27781
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

ولایت در حدیث سلسلة الذهب شرط توحید است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب ولایت را شرط توحید سالم دانستند، اگر بخواهیم به توحید به معنای واقعی کلمه برسیم، راهش این است که ولایت را بپذیریم و زیر چتر ولایت باشیم.
ولایت در حدیث سلسلة الذهب شرط توحید است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت حدیث سلسلة الذهب اظهار کرد: این حدیث از احادیث بسیار ارزشمند و پرافتخار برای علاقمندان به مذهب اهل بیت(ع) و پیروان آنهاست.
 
وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در نیشابور خطاب به بسیاری از کسانی که در انتظار ایشان بودند و به استقبال حضرت آمده بودند، این حدیث را بیان کردند.
 
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه کلمه لا اله الا الله در حدیث سلسلة الذهب حصار الهی و دژ محکم خداوند است، گفت: هر کس در این دژ وارد شود، خداوند او را از عذاب خود در امان می‌دارد، بنابراین باید توجه داشته باشیم که چیزی که مایه نجات ماست و ما را از عذاب خدا نجات می‌دهد، توحید الهی است.
 
وی تاکید کرد: باید در مقام اندیشه، فکر و عمل توحیدی باشیم و عبادت،‌ طاعت، فعالیت‌ها و کارهایی که در زندگی انجام می‌دهیم، برای خدا باشد.
 
یوسفی‌مقدم با اشاره به ویژگی مکتب اسلام در عبادت و تفاوت آن با سایر ادیان گفت: در هر عملی می‌توانیم قصد عبادت داشته باشیم، عبادت تنها مخصوص اعمال عبادی خاص نیست، بلکه انسان در تمام آنچه در زندگی انجام می‌دهد، می‌تواند تقرب به خدا داشته و عمل را برای رضایت خدا انجام دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: خداوند در حق امت لطف کرد و به آنها اجازه داده که در همه اعمال قصد عبادت کنند و تقرب به خداوند داشته باشند، بنابراین ما باید سعی کنیم که در مقام نظر، فکر و عمل توحیدی و خدایی باشیم.
 
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: نکته دیگر در حدیث سلسلة الذهب این است که امام ولایت را شرط توحید سالم دانستند، اگر بخواهیم به توحید به معنای واقعی کلمه برسیم، راهش این است که ولایت را بپذیریم و زیر چتر ولایت باشیم.
 
وی عنوان کرد: اگر از ولایت اهل بیت(ع) خارج شویم، توحید و یگانه‌پرستی ما درست نیست و به دلیل آنکه از مجرای صحیحی که ولایت اهل بیت(ع) است، خارج شدیم نمی‌توانیم به فکر صحیح توحیدی دست پیدا کنیم.
 
یوسفی‌مقدم تصریح کرد: توجه و اهمیت به توحید و ولایت در حدیث سلسلة الذهب وجود دارد، بنابراین باید این مسئله را در زندگی مورد توجه قرار دهیم و به مسئله توحید و ولایت توجه داشته باشیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcezf8w.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما