جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : 27832
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

امامان جمعه نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمنان دارند

قم نيوز : قم نیوز: معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: ائمه جمعه نقش مهمی در خنثی سازی فتنه ها و توطئه های دشمنان اسلام دارند.
امامان جمعه نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمنان دارند
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام \'سید احمد تقوی\' در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهرک پردیسان قم،اظهار داشت: طبق سخنان رهبری بخشی از وظایف ولی فقیه در هر استانی بر عهده امامان جمعه است.
 
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بالای نماز جمعه، تصریح کرد: این آیین سیاسی عبادی که پس از یک قرن با پیدایش انقلاب اسلامی در کشور احیا شد، خدمات بسیاری را به همراه داشته است.
 
وی با اشاره به نقش نماز جمعه در ایجاد اتحاد، انسجام و بر ملاکردن توطئه های دشمن، تصریح کرد: خطبای جمعه در افشای نقشه های دشمنان و همچنین فتنه های مختلف بویژه فتنه 88 نقش مهم و موثری را ایفا کرده اند.
 
وی ضمن تقدیر از خدمات شایسته و خالصانه امام جمعه سابق پردیسان قم ، تصریح کرد: حجت الاسلام غفوری در دورانی کمی که به امامت جمعه پردیسان مشغول بود، موفقیت های خوبی را با ساماندهی طرح های مختلف عمرانی و فرهنگی بدست آورد.
 
معاون گزینش سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اذعان به اینکه این شورا با توجه به خلاقیت های زیاد این امام جمعه علاقه زیادی به قرار داشتن آن در این منصب داشت،افزود: به رغم توانمندها و وسعت فکری چشمگیری که حجت الاسلام غفوری در این سمت از خود نشان داد با توجه به مشغله کاری و ریاستش بر حوزه علمیه تهران شورا تصمیم با انتخاب فردی دیگری برای امامت جمعه پردیسان قم نمود.
 
لازم به ذکر است، حجت الاسلام حبیب الله غفوری از رمضان سال 92 امام جمعه موقت پردیسان بود، که امروز مراسم تودیع وی انجام و حجت الاسلام سید صمصام الدین تقوی نیز برای مدت سه سال در این سمت منصوب شد.
 
شهرک پردیسان در 12 کیلومتری استان قم واقع شده و دارای 90 هزار نفر جمعیت می باشد. ک/3
 
7403/ 550/
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb5wb5.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما