جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 28005
امام جمعه قم:

موج اعتراضات بحرین نباید تا حصول نتیجه نهایی فروکش کند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به دستگیری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین گفت: دستگیری این عالم بحرینی جدید اعتراضات و تظاهرات را به دنبال داشته است و این اعتراضات نباید تا حصول نتیجه نهایی فروکش کند.
موج اعتراضات بحرین نباید تا حصول نتیجه نهایی فروکش کند
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه غیبت از گناهانی است که باید از ارتکاب آن پرهیز کرد گفت: باید برای کسی که درباره آن غیبت شده است به درگاه خداوند طلب استغفار کرد و همچنین از کسی که درباره آن غیبت شده است حلالیت طلبید و اینها از شرایط پذیرش توبه است.
 
وی با اشاره به اینکه حرمت غیبت از دو جنبه است اظهار کرد: با غیبت کردن انسان از طرفی مرتکب فعل حرام شده است و از طرف دیگر حق الناس را زیرپا گذاشته است.
 
امام جمعه قم در خصوص حکم شنیدن غیبت و وظیفه مومنان هنگام شنیدن غیبت اظهار کرد: همانگونه که غیبت کردن حرام است شنیدن آن نیز حرام است و ما نباید غیبت کنیم، نباید به غیبت گوش دهیم و نباید در مجلسی که در آن غیبت می‌شود بمانیم.
 
وی با اشاره به ضرورت حفظ تقوا در زندگی گفت: نماز پیوند انسان با خداوند را تکمیل کرده و جلوی انجام منکرات را می‌گیرد و تقوا انسان را پاکیزه نگه می‌دارد.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ازدواج پیامبر گرامی اسلام و حضرت خدیجه(س) تصریح کرد: باید نسل جوان و جامعه ما به امر ازدواج اهتمام داشته باشند چرا که ازدواج موجب دوری کردن از گناهان و فحشا می‌شود.
 
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم عفاف و حجاب در جامعه بیشتر شده و منکرات کم شود باید به نماز و ازدواج اهتمام داشته باشیم و در گنجینه نماز حجاب، پوشش و حیا محقق می‌شود.
 
آیت الله سعیدی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: ایشان در پیام خود بر معرفی آثار و برکات نماز به نسل جوان جامعه تاکید داشتند.
 
وی فرا رسیدن 12 ربیع الاول و آغاز هفته وحدت را گرامی داشت و تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام بر مسئله وحدت تاکید بساری داشتند چرا که در پرتو وحدت خیرات و برکات بسیاری عاید جامعه مسلمین می‌شود.
 
امام جمعه قم به فرا رسیدن 17 دی ماه سالروز اجرای طرح کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره کرد و گفت: اثرات شوم این اقدام همچنان باقی است و دست‌های پلید و توطئه‌گران به وسلیه شبکه‌های ماهواره‌ای جوانان و کیان خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند و مسئولان باید نسبت به این مسئله اهتمام لازم را داشته باشند و به مقابله با این تهاجمات بپردازند.
 
وی برگزاری رزمایش عظیم محمد رسول‌الله را مورد توجه قرار داد و گفت: این رزمایش در عرصه‌ای به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع یعنی عرصه‌ای وسیع‌تر از خاک ایران به مرحله اجرا درآمد و قدرت ایران را به دنیا نشان داد. نیروهای مسلح ما به فرماندهی امام خامنه‌ای و پشتیبانی ملت در اوج اقتدار قرار دارند.
 
آیت الله سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم به دستگیری شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین اشاره کرد و گفت: دستگیری این عالم بحرینی که نقش مهمی در روشنگری مردم داشت موج جدید اعتراضات و تظاهرات را به دنبال داشته است و این اعتراضات نباید تا حصول نتیجه نهایی فروکش کند.
 
وی با اشاره به اینکه مبارزان بحرینی به دنبال احقاق حقوق پایمال شده خود هستند، به دخالت‌های عربستان در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی خائن‌ترین، مداخله‌گرترین کشور منطقه و محور شرارت منطقه است و امیدواریم که توطئه نفتی آنها علیه سایر اعضای اوپک با شکست روبه‌رو شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcen78w.jh8v7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما