پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : 28180
حجت الاسلام نواب:

حوزویان با بدنه سینما ارتباطی ندارند/ تدریس فقه هنر در فیضیه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه فعالیت‌های حوزویان در عرصه هنر باید بازخورد بیرونی داشته باشد، گفت: با وجود تلاش‌هایی که انجام شده، اما هنوز نتوانسته‌ایم با بدنه سینمای کشور ارتباط پیدا کنیم.
حوزویان با بدنه سینما ارتباطی ندارند/ تدریس فقه هنر در فیضیه
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام سید محمد حسین نواب ظهر پنج‌شنبه در بازدید رئیس سازمان سینمایی کشور از دستاورد‌ها و توانمندی‌های مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه این مدرسه از سال ۸۳ فعالیت خود را شروع کرده ‌است، گفت: در سال ۸۸ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه حوزویان به مسائل نظری در سینما، رویکرد این مدرسه به بررسی مسائل نظری هنر بویژه نسبت بین دین و هنر معطوف شده است.
 
وی از راه اندازی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی با مجوز وزارت علوم خبر داد و گفت: در این موسسه تاکنون ۵ دوره کار‌شناسی ارشد فلسفه هنر با پذیرش ۱۲۰ نفر و دو دوره دکترای هنر دینی با حضور ۲۰ نفر، برگزار شده است.
 
مدیر مدرسه اسلامی هنر با بیان اینکه کتابخانه این مدرسه شامل کتاب‌هایی کمیاب و کم نظیر است، گفت: طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که عموم نخبگان و فرهیختگان به جدید‌ترین و بهترین آثار فرهنگی دسترسی آسان داشته باشند و اعتقادی به ایجاد زندان کتاب نداریم.
 
حجت الاسلام نواب از تدریس فقه هنر در مدرسه فیضیه خبر داد و گفت: در ابتدا تدریس این رشته مخالفان و منتقدانی داشت اما در ادامه با توجه به تبیین و تشریح موضوع و نگاه عمیق به مقوله هنر حامیانی در سطح مراجع عظام تقلید پیدا کرده‌ایم.
 
وی با تاکید براینکه مراکز پژوهشی روزآمدی در زمینه مقوله‌های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده‌ایم گفت: یکی از دغدغه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید ایجاد ارتباط عینی و نتیجه بخش میان دستاوردهای حوزوی هنر دینی و با جامعه هنری کشور باشد.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciuzar.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما