قم نيوز : قم نیوز: معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر به برقراری تعامل و ارتباط دوسویه میان حوزه های علمیه و سینماگران نیازمندیم.
نیازمند برقراری تعامل دوسویه میان حوزه های علمیه و سینماگران هستیم
به گزارش قم نیوز ، \'حجت الله ایوبی\' پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم افزود: درشرایط کنونی روحانیت و حوزه های علمیه اهمیت و جایگاه و اثرگذاری سینما در جامعه را به خوبی می دانند.
 
وی با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه و مرجعیت تشیع، آغوش خود را برای جذب هنرمندان متعهد گشوده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه ظرفیت بسیار عظیم و ارزشمند برای تولید آثار فاخر سینمایی است و با توجه به نیازهای فکری و فرهنگی جامعه، طلاب و روحانیون باید هرچه بیشتر در این عرصه به ویژه فیلمنامه نویسی حضور داشته باشند.
 
رییس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه شاید حوزه های علمیه و هنرمندان به خوبی شناخت متقابل از یکدیگر نداشته باشند، بر ضرورت برقراری تعاملات و جلسات مشترک فیمابین تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه فیلم های دینی و ارزشی تاکید دارند و فیلمسازان کشورمان باید در تولید آثار خود به این امر مهم عنایت ویژه ای داشته باشند.
 
وی با اشاره به جایگاه صنعت سینما و فیلم سازی کشورمان در دنیا، شکوفایی سینما در ایران را مرهون انقلاب اسلامی دانست و گفت: در کشورمان سالانه 70 تا 100 فیلم بلند سینمایی ساخته می شود که علی رغم هزینه های بسیار اندک نسبت به فیلم سازی در کشورهای غربی، به خوبی ارزشهای دینی و اجتماعی را به نمایش می گذارد.
 
ششمین جشنواره ملی \'نماز و نیایش به روایت دوربین\' با معرفی نفرات برگزیده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین \'محمدجواد فاضل لنکرانی\' از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به کار خود پایان داد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjyve8.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما