جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : 28192
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع):

سینمای دینی ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: پس از پیروزی انقلاب نسبت به ساخت فیلم‌های فاخر دینی اقدام شده است ولی هنوز سینمای دینی ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.
سینمای دینی ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌ لنکرانی پنج‌شنبه شب در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم با اشاره به تحولاتی که پس از انقلاب در سینمای کشور به وجود آمد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران فیلم‌های فاخر دینی و ارزشی بسیاری به تولید رسید.
 
وی با بیان اینکه برای تولید آثار ارزشی و دینی از سوی هنرمندان کشورمان تلاش فراوانی صورت گرفته است، تصریح کرد: با این وجود برای رسیدن به سطح مطلوب باید گام‌های موثرتری برداشته شود.
 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: زمانی که هنر در خدمت دین قرار بگیرد، جوهره وجودی هنر شکوفا می‌شود.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: فیلمسازان کشورمان می‌توانند با نگاه درست و اصولی به مفاهیم و تعابیر دینی و معنوی در آیات و روایات، سوژه‌های نابی برای ساخت فیلم‌های فاخر و ارزشمند به دست بیاورند.
 
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نماز از اساسی‌ترین مفاهیم دینی نماز است گفت: نماز بهترین راه ارتباط با خداوند است و بسیاری از علما برای کشف برخی مسائل دو رکعت نماز می‌خواندند تا خداوند در کشف آن حقیقت ایشان را یاری کند.
 
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به آیه شریف «الا بذکرالله تطمئن القلوب» گفت: هنرمند با استفاده از این آیه می‌تواند حالت اضطراب و نگرانی فردی را به تصویر بکشد که اقامه نماز موجب برطرف شدن این نگرانی‌ها و کاهش اضطراب‌ها می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خویش دغدغه مسئولان و دلسوزان انقلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی به دلیل مشکلاتی که پیش روی جوانان و جامعه قرار داده به یک معضل تبدیل شده است که بهترین راه مقابله با آثار سوء فرهنگی و عقیدتی ماهواره‌ها و فضاهای مجازی منحرف، تقویت دینداری و دین مداری در جامعه است.
 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به تاثیراتی که به دلیل پایبند نبودن برخی افراد به آموزه‌های دینی در جامعه به وجود می‌آید بیان کرد: روی آوردن به هر گناه و معصیت از جمله تاثیرات منفی روی برگرداندن از خدا و دین است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb58b5.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما