سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : 27944
استاندار قم:

قم بهترین میزبان جشنواره نماز و نیایش است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: شهر قم به‌دلیل ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه مذهب و اندیشه دینی دارد، بهترین میزبان جشنواره‌ نماز و نیایش است.
قم بهترین میزبان جشنواره نماز و نیایش است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند «بهترین مردم کسی است که بیشترین سود را به دیگران برساند» و این امر در واقع نوعی عبادت محسوب می‌شود که انسان بتواند عمر خویش را علاوه بر عبادات فردی، به خیر رساندن به دیگران هم بگذراند و از این راه به جامعه خدمت کند.
 
وی افزود: هر کس به نوعی می‌تواند در این مسیر گام بردارد و آمر به معروف و ناهی از منکرات باشد؛ به دیگر سخن، استفاده از هر ابزار مشروع و مورد رضایت خداوند برای گسترش کارهای خیر اعم از عبادات فردی، جمعی و نیکی‌رساندن به دیگران مورد قبول و خود نوعی عبادت و فرمان‌بری از خداوند محسوب می‌شود.
 
استاندار قم با اشاره به برپایی جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین خاطرنشان کرد: این جشنواره را می‌توان مصداق عمل تبلیغ دین دانست زیرا امروزه سینما یکی از قوی‌ترین و تاثیرگذارترین رسانه‌ها در سطح بین‌المللی به‌شمار می‌رود و می‌تواند معرف فرهنگ و اعتقادات یک کشور باشد.
 
وی ادامه داد: آنچه سینمای ایران را از دیگر کشورها متمایز می‌کند، جنبه‌های معنوی و خداگرایانه آن است که در بسیاری از فیلم‌های تولید داخل می‌توان آن را مشاهده کرد البته استفاده از تکنیک‌های روز و جلوه‌های بصری می‌تواند به این جریان کمک کند ولی اصل، نگارش فیلم‌نامه‌هایی منطبق بر اصول دینی، مذهبی و اجرای هنرمندانه آنها با هدف تعمیق باورهای اسلامی است.
 
صالحی‌منش با بیان اینکه فلسفه وجودی همه هنرها، گرایش فطری انسان به زیبایی است، گفت: هنر نمایش و فیلم‌سازی هم سیر تکاملی خود را از هزاران سال پیش پیموده و به اینجا رسیده است به همین دلیل رسیدن به زیبایی ناب که در فرهنگ اسلامی، قرب الهی و مایه سعادت حقیقی بشر است، هدف از پرداختن به هنر سینما خواهد بود و آنچه امروز می‌تواند جامعه ما را به این سمت و سو سوق دهد، استفاده از مضامین اصیل اسلامی و بهره‌گیری از نمادهای دینی در فیلم‌ها به شیوه‌ای هوشمندانه است.
 
استاندار قم عنوان کرد: شهر قم به‌دلیل ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه مذهب و اندیشه دینی دارد، بهترین میزبان و محل برگزاری جشنواره‌ای با عنوان نماز و نیایش خواهد بود به شرطی که تنها فضای معنوی قم را ملاک قرار نداده بلکه از این ظرفیت‌های گسترده مانند حوزه‌های علمیه، بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی و همچنین وجود اندیشمندان برجسته‌ای همچون مراجع تقلید و علمای حوزوی، نهایت استفاده را در گنجاندن مفاهیم اسلامی در فیلم‌ها ببریم.
 
انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdcfj1d0.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما