يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 28245
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد

محتوا محوری، استراتژی کار فرهنگی در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران محتوا محوری را استراتژی فعالیت‌های جدید این معاونت عنوان کرد.
محتوا محوری، استراتژی کار فرهنگی در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام سید محمدحسین هاشمیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول مراسم مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه این بخش، مهمترین و اثرگذارترین بخش کار در این مکان مقدس است اظهار کرد: مراسم در مسجد مقدس جمکران باید به سمت محتوا محوری سوق داده شود، منبرهایی که برگزار می‌شود باید عمق داشته باشد، ما نیازمند شعار و شعور در کنار هم هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه معرفت و بهره‌گیری از مدح‌کنندگان با معرفت از نیازهای دیگر مراسم مسجد مقدس جمکران است، ابراز کرد: باید از سخنرانان و مدح‌کنندگانی که آماده ارائه پیام‌های دلنشین اهل‌بیت(ع) به مردم هستند، بهره‌ ببریم.
 
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران رسانه‌ای کردن مراسم و سخنرانی‌های مسجد را از دیگر رسالت‌های این معاونت برشمرد و افزود: باید مراسم مختلفی که در این مکان مقدس برگزار می‌شود، پوشش رسانه‌ای قوی داده شده و در بالاترین کیفیت ضبط و سپس پیاده‌سازی شود.
 
هاشمیان بهره‌گیری از این محتوا برای تولید جزوات، نرم‌افزار‌های کامپیوتری و موبایلی، انتشار در سایت‌ها و تولید کتاب را از مهمترین اقدامات مورد نیاز برای استفاده از محتوای به دست آمده از مراسم مسجد ذکر کرد و گفت: این‌ محتوا باید در نهایت منجر به محصولاتی کاربردی شده و در دسترس مردم قرار گیرد تا بتوانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مردم به ویژه نسل جوان را واکسینه کرده و خوراک رسانه‌ای خوب در اختیارشان قرار دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در کار فرهنگی نباید کمیت را فدای کیفیت کرد، ادامه داد: ما در مسجد مقدس جمکران حوزه‌های مختلف آموزشی، آفرینش‌های هنری و رسانه‌ای داریم که باید به بهترین شکل و در بالاترین کیفیت کارشناسی شده فعال شوند، باید از ظرفیت هنر و رسانه در قالب مدیریت آفرینش‌های هنری استفاده کنیم.
 
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران حرکت به سمت انجام کار محتوایی و کیفی را اولویت کار این معاونت برشمرد و بیان کرد: باید توجه داشت که این موضوع استراتژی ماست نه آرمان ما و همه باید برای رسیدن به این هدف عالی با همدلی و حمایت از یکدیگر در مسیر نیل به اهداف بلند مسجد مقدس جمکران که مد نظر مقام معظم رهبری است قدم برداریم.
 
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص مسجد مقدس جمکران با عنوان «پایگاه عظیم تشیع» تصریح کرد: هنگامی این مسجد مقدس می‌تواند پایگاه عظیم تشیع شود که تولید کننده خوراک فکری، عقیدتی و فرهنگی برای تمام مسلمانان جهان باشد و باید این ظرفیت عظیم در خدمت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قرار داده شود تا در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی به خدمت گرفته شود.
 
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران ارتباط مستمر با زائران مهدوی را گام دیگر فعالیت این معاونت عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته در معاونت پژوهش این نتیجه به دست آمده است که زائرانی که به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند به صورت میانگین بالغ بر دو ساعت در مسجد حضور دارند.
 
هاشمیان ادامه داد: نوروز 93 بیش از دو میلیون نفر به این مکان مقدس مشرف شدند که ممکن است بسیاری از آنها تا چند سال آینده به مسجد مشرف نشوند و وظیفه ما است که با بهره‌گیری از رسانه به دنبال ایجاد راه‌های دائمی برای ارتباط با زائران این مکان مقدس باشیم.
 
وی بهره‌گیری از پیامک، ایمیل و برخی از امکانات رسانه‌ای روز برای ارسال محتوای فرهنگی به زائران این مکان مقدس را حرکتی موثر دانست و گفت: به راحتی می‌توان با در اختیار داشتن ایمیل زائران، برای آنها بسته‌های فرهنگی بدون هزینه ارسال کرد، می‌توان محتوی تولید شده را در قالب‌ PDF و یا نرم‌افزارهای مشابه طراحی و برای حجم عظیمی از مخاطبان این مکان مقدس به صورت رایگان ارسال کرد.
 
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مراسمی که در مسجد جمکران برگزار می‌شود، مانند چشمه‌ای است که همه باید از آن استفاده کنند، امروز اکثر مردم دنیا در کشورهای مختلف به ظهور منجی اعتقاد دارند و باید این مردم تشنه را با معارف ناب مهدوی آشنا کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه برای انجام کارهای فرهنگی باید از فضاهای جدید و تکنولوژی‌ها روز نیز بهره‌ بگیریم تاکید کرد: باید هدف را به خوبی بشناسیم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم و از فضای مجازی و رسانه برای رسیدن به اهداف عالی این مکان مقدس بهره‌برداری کنیم.
 
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان با اشاره به فرموده امیر مومنان(ع) که  اگر مومن دو روزش مساوی بود باخته است، خاطرنشان کرد: بنابراین نباید به روزمرگی بیافتیم، باید هر روز با شیوه‌های نوین و موثر آشنا شده و از آن بهره‌ بگیریم، مراسم این مکان مقدس باید بهبود داشته باشد و  هر هفته ان‌شاءالله با نظر لطف حضرت ولی عصر(عج) در این زمینه بهتر و موثرتر قدم برداریم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcamunu.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما