چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 28316
نایب رییس شورای شهر قم:

درآمدهای داخلی شهرداری مهمترین منبع تامین بودجه پروژه های شهری است

قم نيوز : قم نیوز: نایب رییس شورای اسلامی شهر قم گفت: درآمدهای داخلی شهرداری قم مهمترین منبع تامین کننده بودجه پروژه های شهری محسوب می شود.
درآمدهای داخلی شهرداری مهمترین منبع تامین بودجه پروژه های شهری است
به گزارش قم نیوز، \'حسن بختیاری\' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: طی سه سال اخیر مراحل اجرایی پروژه های شهری قم از محل عوارض و درآمدهای داخلی شهرداری تامین شده است.
 
وی با بیان اینکه دولت به دلیل مشکلات مالی نتوانسته کمک زیادی به شهرداری قم داشته باشد،افزود: طی سال 92 و همچنین سال جاری میزان کمک دولت به شهرداری قم صفر بوده است.
 
وی با اشاره به پروژه های عظیم و پرخرجی که از سوی شهرداری قم در حال انجام است،افزود: البته در برخی موارد به صورت غیر مستقیم دولت کمک هایی را برای تامین سوخت مورد نیاز وسایط حمل و نقل شهری در اختیار شهرداری قم قرار داده است، ولی در قالب کمک های استانی از محل اعتبارات تملک دارایی مبالغ قابل توجهی دریافت نشده است.
 
نایب رییس شورای شهر قم همچنین اخذ وام و استفاده از تسهیلات بانکی را دیگر منبع تامین کننده درآمدهای شهرداری عنوان کرد، و افزود: افزایش توانمندیهای بخش خصوصی از اولویت های اصلی شهرداری قم است، که به شدت از طریق این نهاد، با اتخاذ و اعمال سیاست های مختلف پیگیری می شود.
 
بختیاری همچنین ظرفیت سازی در بخش خصوصی از طریق به کارگیری و استفاده از سرمایه های این بخش را از جمله این سیاست ها عنوان کرد، و افزود: شهرداری تلاش کرده، تا با انجام پروژه های مشترک با بخش خصوصی علاوه برایجاد یک منبع تامین اعتبار برای پروژه های شهری، قدم های موثری را برای تقویت بخش خصوصی بردارد.
 
وی بخش خصوصی را از نظر برخورداری از منابع مالی دارای پتانسیل بالایی عنوان کرد، و افزود: هر چند شهرداری قدم های خوبی را برای استفاده از این ظرفیت ها برداشته،ولی هنوز جای کار بسیار دارد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjmte8.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما