شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : 28394
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها وابسته به ساخت و ساز است

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها وابسته به ساخت و ساز است، گفت: فقدان درآمد پایدار مشکلات بسیاری را برای شهرداری‌ها به وجود آورده است.
۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها وابسته به ساخت و ساز است
به گزارش قم نیوز ، هوشنگ خندان‌دل در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های شهری قم که در تالار امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت شهری به بلوغ قابل توجه در مدیریت و سازمان‌دهی در عرصه اداره امور شهر‌ها دست پیدا کرده است.
 
وی افزود: در این بلوغ نظام ارزیابی‌ها مورد تاثیر قرار داده شده و فقدان درآمد پایدار مشکلات بسیاری را برای شهرداری‌ها به وجود آورده است.
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه مدیریت شهری در حال حاضر آمادگی قبول مسئولیتی‌های خطیر در امر توسعه کشور را داراست، گفت: این آمادگی باید با یک پاسخ مثبت روبرو شود در غیر این صورت کشور دچار مشکل خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: شهرداری‌ها بیشترین لبه تماس را با مردم دارند و در میان دستگاه‌های اجرایی این مسئله بی‌بدیل است.
 
خندان‌دل با تاکید بر اینکه اگر در زندگی خود عمیق نگاه کنیم خواهیم دید که در طول شبانه روز مسائلی که زندگی را مورد تاثیر قرار می‌دهد با شهرداری‌ها مرتبط است افزود: رضایتمندی مردم بر اساس خدماتی است که شهرداری‌ها ارائه می‌دهند به همین علت باید توجه بسیاری داشته باشیم که چگونه برنامه‌های خود را انجام می‌دهیم.
 
وی عنوان کرد: اگر رضایتمندی مردم نباشد این درآمد پایدار شکل نخواهند گرفت و در شهرداری‌ها نیز با موضوعاتی روبه‌رو هستیم که اگر به خوبی به آن‌ها پرداخته نشود ‌نارضایتی مردم را به همراه دارد.
 
خندان‌دل با بیان اینکه امروزه در شهرداری‌ها با تراکم نیروی انسانی روبه‌رو هستیم خاطرنشان کرد: نیروی انسانی موجود در شهرداری‌ها 3 تا 5 برابر بیشتر از حد مورد نیاز است.
 
وی رقابت‌های ناسالم را یکی از معضلات نیروی انسانی زیاد دانست و عنوان کرد: ناکارآمدی سیستمی نارضایتی به وجود خواهد آورد و تراکم نیروی انسانی می‌تواند فساد مالی ایجاد کند.
 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اینکه باید این مشکل به شیوه مطلوبی برطرف شود گفت: امروز شاهد این هستیم که کارکنان این دستگاه علاوه بر سختی‌هایی که دارند جز دستگاه‌هایی هستند که در قالب قوانین، کمترین حقوق را دریافت می‌کنند و برای آینده شغلی خود ضمانتی ندارند و این معضل باید حل شود.
 
وی گفت: هر جامعه‌ای دستگاه‌ها را در چارچوبی تعیین می‌کند که به چشم‌انداز مناسبی برسد پس باید به شیوه قابل قبولی این اطمینان به وجود آید که این رفتار‌ها برایندی به سمت آن هدف است.
 
خندان‌دل شهرداری‌ها را نهادهای عمومی غیر دولتی خواند و تصریح کرد: تصمیم‌های آن‌ها معطوف به شهر نیست بلکه آثار کشوری از خودش به نمایش می‌گذارد.
 
وی حاشیه نشینی را یکی از مشکلات شهرداری‌ها برشمرد و افزود: در حال حاضر شاهد این هستیم که در شهرهای بزرگ جمعیت مناسبی به صورت حاشیه‌نشینی به شهر‌ها اضافه می‌شوند و این جمعیت از نقاطی از کشور جدا شده و به شهر‌ها اضافه می‌شوند.
 
خندان‌دل با تاکید بر اینکه این افراد با جداشدن خود از مکان‌های اولیه منابع طبیعی را بیهوده‌‌ رها می‌کنند، گفت: شهرهای مرزی از جمعیت تهی می‌شود و این معضل مشکلات بسیاری به دنبال دارد.
 
وی تاکید کرد: این جمعیت وقتی در شهری حضور پیدا می‌کند نگرانی‌ها، ناهنجاری‌ها و جرم‌خیزی‌هایی را در شهر ایجاد می‌کنند.
 
خندان‌دل موضوع اقتصادی را یکی از علل مشکل مذکور دانست و بیان کرد: اینکه نمی‌توانیم جذابیت‌های محطیی برای این افراد به وجود آوریم یکی دیگر از علت‌هایی است که سبب مهاجرت این افراد خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه کاستی‌هایی وجود دارد که باید به دنبال برطرف کردن آن‌ها باشیم عنوان کرد: از بین رفتن مشکلات نیازمند زمان است، مسئله مدیریت شهری باید حل و فصل شود زیرا تاخیر در این مسئله هزینه‌های بسیاری را بر مجموعه شهری تحمیل کرده است.
 
وی 70 درصد درآمد شهرداری‌ها را وابسته به ساخت و ساز دانست و گفت: برای گسترش اعتبارات شهرداری‌ها باید مالیات‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانیم پاسخ‌گوی نیازهای شهری باشیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfjmd0.w6dc1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما