جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 28371
معاون وزیر کشور:

70 درصد درآمد شهرداریها به ساخت وساز وابسته است

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه 65 تا 70 درصد درآمد شهرداریها به ساخت و ساز وابسته است گفت: افزایش عوارض نوسازی و مالیات بر ارزش افزوده و کاهش میزان وابستگی به ساخت و ساز از جمله مسائلی است که در لایحه تقدیمی به دولت مدنظر قرار گرفته اند.
70 درصد درآمد شهرداریها به ساخت وساز وابسته است
به گزارش قم نیوز ، \'هوشنگ خندان دل\' طی نشستی با مسوولان مدیریت شهری قم که عصر پنجشنبه در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی سالهای اخیر مدیریت شهری به یک بلوغ قابل توجه مدیریتی و سازمانی در عرصه مدیریت شهرها دست یافته است؛ بلوغی که تصمیم گیری ها را تحت تاثیر قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه عدم وجود مدیریت یکپارچه ی شهری و درآمد پایدار شهرداری ها خسارات فراوانی به کشور وارد کرده است، اضافه کرد: این دو از مسائلی است که امروز به عنوان یکی ضرورت به آنها نگریسته می شود.
 
خندان دل، رضایت لحظه ای شهروندان را تحت تاثیر خدمات شهرداری ها دانست و افزود: شهرداری ها به عنوان یکی از ارگان های پر مخاطب باید به این مساله توجه جدی داشته باشند تا از هرگونه نارضایتی مردم جلوگیری شود.
 
وی سلامت اداری را در راس امور شهرداری ها دانست و با بیان اینکه میانگین تراکم نیروی انسانی در شهرداری های کشور سه تا پنج برابر استاندارد است افزود: این مساله موجب ایجاد رقابت ناسالم، عدم تامین مالی پرسنل، ناکارآمدی و نارضایتی می شود.
 
معاون وزیر کشور اضافه کرد: در تلاش هستیم تا به نحو مطلوبی مشکل تراکم را حل و مشکلات معیشتی و دوران بازنشستگی کارمندان شهرداری ها را مرتفع کنیم.
 
خندان دل، در ادامه توزیع عادلانه پروژه های عمرانی در سطح کشور را بسیار ضروری دانست و افزود: عدم وجود امکانات رفاهی، زیرساخت های شهری و جذابیت های محیطی در استان های حاشیه ای کشور موجب حاشیه نشینی و ایجاد مشکلاتی همچون بزهکاری و جرم خیزی در شهرهای مرکزی کشور شده است.
 
وی با اشاره به پژوهش های متعددی که در کلان شهرها صورت گرفته است خاطرنشان کرد: نتیجه ی این پژوهش ها در قالب لایحه تقدیم دولت شده است.

** استاندار قم: نگاه دولتمردان به قم ویژه است
 
استاندار قم نیز در این نشست با بیان اینکه اتمام عملیات عمرانی بسیاری از پروژه ها وابسته به بودجه های دولتی است گفت: نگاه دولتمردان به قم در طول یک سال اخیر سخاوتمندانه بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین \'محمد صادق صالحی منش\' با بیان اینکه قم به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است افزود: این امر به خاطر خدمت صادقانه همه مسوولان عرصه مدیریت شهری است که به بهترین وجه ممکن امور را مدیریت می کنند.
 
وی کمک بیش از پیش دولتمردان به شهر کریمه اهل بیت(ع) را ضروری برشمرد و تصریح کرد: تسریع در انجام بسیاری از این پروژه ها برای رفع دغدغه های مردم و میزبانی هر چه بهتر زائرین ضروری است.
 
استاندار قم اظهار داشت: از دفتر رهبر معظم انقلاب به خاطر تخصیص اعتبارات سفر در سال 93 سپاسگزاریم.
 
معاون وزیر کشور در سفر یک روزه خود به قم، از تقاطع غیر هم سطح 15 خرداد، بلوار جدید الاحداث روحانی، محور پیشنهادی سجادیه - 15 خرداد، بلوار پیامبر اعظم، تقطع سه سطحه 9 دی، صحن شرقی در حال احداث حرم مطهر، هسته مرکزی شهر قم، مجموعه پل های جمهوری، بلوار زائر، مترو و منوریل قم بازدید کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdca6enu.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما