پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 28509

شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه، روز پنجشنبه با حضور پژوهشگران و فریختگان حوزوی و با تجلیل از شخصیت علمی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در قم برگزار شد.
شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز ، دبیر شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه در این همایش که در سالن همایش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، بیان داشت: در این همایش ضمن تجلیل از آیت الله مکارم شیرازی با سوابق 70 سال علمی و تالیف حدود 200 کتاب و مجموعه تفسیر نمونه، از علامه محقق سید محمد رضا جلالی حایری با سوابق 50 سال در تحصیل و تحقیق در خصوص مباحث حدیث، رجال و احیای تراث شیعه نیز تقدیر می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین \'مهدی حقی\' بیان داشت: دراین همایش همچنین از 37 اثر درسه بخش آثار برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین با اهدای لوح تقدیر تجلیل می شود، ضمن اینکه یک اثر برتر متعلق به بانوان و یک اثر برتر نیز از پژوهشگر خارجی تقدیر می شود.
 
وی گفت: 855 اثر در گروه های علمی 16 گانه به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از این تعداد 75 اثر متعلق به پایان نامه های سطح چهار معادل دکتری می باشد.
 
وی اظهار داشت: با نگاهی به ارزیابی آثار همایش، فقدان نگاه راهبردی و کلان آثار مکتوب پژوهشی و ترویجی حوزه به شکل آزاردهنده ای خودنمایی می کند و عملکرد جزیره ای و سلیقه ای نویسندگان، ناشران و مراکز پژوهشی و عدم برنامه ریزی و همفکری مشترک راهبردی در راستای حل مشکلات و نیازهای حال و آینده علمی، دینی جامعه از تهدیدهای قابل توجه در فعالیت های علمی مکتوب حوزه های علمیه است.
 
حقی افزود: آثار نگارش شده در حوزه های مختلف علوم انسانی مجموعا هشت درصد آثار این دوره را به خود اختصاص داده است و در مقایسه با سال های اخیر کاهش قابل توجهی دارد، اما مجموع آثار تالیفی این حوزه امتیازهای بالاتری را در رقابت های همایش کسب کرده است.
 
وی بیان داشت: نگارش بیش از 100 پایان نامه سطح چهار حوزه که تعداد 75 مورد ان در همایش شرکت کرده اند نیز ظرفیت دیگری است که توجه جدی برنامه ریزان حوزه را می طلبد.
 
وی افزود: به منظور نگارش و تدوین پایان نامه ها سرمایه های مادی و معنوی فراوانی صرف می شود و انتظار آن است که پایان نامه های سطح چهار با رویکرد پژوهشی و در راستای حل مسائل مهم علمی به نگارش درآید و به پیشرفت دانش مربوط کمک کند.
 
انتهای پیام136
https://qomnews.ir/vdcdnk0x.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما