پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 28521
رییس مجمع طلاب و فضلای تهرانی مقیم قم:

انگیزه پژوهش در حوزه های علمیه فراگیر شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجمع طلاب و فضلای تهرانی مقیم قم با اشاره به اینکه انگیزه پژوهش باید در حوزه های علمیه فراگیر شود، گفت: متاسفانه انگیزه تحقیق و پژوهش با رویکرد تولید علم در حوزه های علمیه بسیار کم است و باید برای برون رفت از این وضعیت چاره اندیشی شود.
انگیزه پژوهش در حوزه های علمیه فراگیر شود
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام «سید صادق محمدی» چهارشنبه شب در دیدار مجمع طلاب و فضلای تهرانی مقیم قم با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید افزود: باید روش های تبلیغ نوین متناسب با شرایط روز که سنت های گذشته را نیز در خود داشته باشد، در حوزه های علمیه فراگیر شود.
 
رییس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم، همچنین برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره را در حوزه ها بسیار موثر دانست.
 
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور روحانیون در تهران گفت: همانگونه که یک موج سیاسی از تهران می تواند در حد بالایی تاثیرگذار باشد، امواج فرهنگی از تهران نیز تاثیر خاص خود را دارد، بنابراین نباید خلاء روحانیت در تهران باشد.
 
استاد حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه برخی نقاط در تهران وجود دارد که از نظر فرهنگی فقیرترین جای کشور است و این بحران برانگیز است.
 
محمدی همچنین اعلام کرد: ولایت مهمترین مساله در اسلام است که هم علت حدوثی و بقای توحید است، توحید واقعی را از رهگذر ولایت می توان کسب کرد، اگر مساله ولایت در جهان اسلام آنگونه که باید و واقعیت دارد جا افتاده بود امروز شاهد جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) نبودیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchzmni.23n6idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما