يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 12194
با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

دومین مجمع عمومی انجمن فقه حوزه برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم از برگزاری دومین مجمع عمومی انجمن اصول فقه حوزه با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دهم اسفند ماه سال جاری در قم خبر داد.
دومین مجمع عمومی انجمن فقه حوزه برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام موسی اشکوری با اشاره به تأسیس انجمن اصول فقه حوزه در سال ۹۰ اظهار کرد: شیعه در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود همواره با منطق و استدلال به این دانش نگاه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن با حضور جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان و استادان سطوح خارج و عالی حوزه فعالیت خود را آغاز کرده و با راهنمایی و استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید در راستای منویات رهبری فعالیت می‌کند.

مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم عنوان داشت: تقویت و گسترش نظریه‌پردازی، پرسش‌گری، نقد و مناظره مبتنی بر آموزه‌های اسلامی، ارتقای شأن و منزلت پژوهشگران و استادان و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های خود از جمله اهداف انجمن اصول فقه حوزه است.

وی ارتباط محکم بین عالمان برجسته حوزوی و اندیشمندان، صیانت از سنت حوزوی در عرصه علم اصول و شناسایی استعدادها و ذخایر حوزوی را از دیگر اهداف انجمن اصول فقه ذکر کرد.

اشکوری خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی، تجلیل از پژوهشگران و استادان در زمینه‌های مختلف، انتشار کتاب و نشریات علمی و همکاری با مراکز مرتبط حوزوی و دانشگاهی از دیگر وظایف انجمن اصول فقه است.

وی عنوان داشت: همکاری با نهادهای اجرایی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور، نقد کتاب، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه از دیگر فعالیت‌های انجمن اصول فقه است.

مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های حوزه علمیه قم از برگزاری دومین مجمع انجمن اصول فقه خبر داد و افزود: این مجمع همزمان با سالروز ولادت آیت‌الله شهید محمدباقر صدر برگزار می‌شود.

دومین انجمن اصول فقه با حضور آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به منظور نکوداشت شخصیت علمی آیت‌الله شهید صدر و ارائه گزارش عملکرد انجمن اصول فقه دهم اسفند سال جاری از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgtq9q.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما