يکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 39015
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد

لزوم نوآوری در علم اصول فقه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم نوآوری در علم اصول فقه و نوشتن کتاب‌های نو در این زمینه تاکید کرد.
لزوم نوآوری در علم اصول فقه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم و انتخاب هیأت مدیره این انجمن که شنبه شب در ساختمان انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد گفت: افتخار می‌کنیم در حوزه‌ای مشغول کاریم که بزرگان آن به مسائل علمی توجه ویژه‌ای دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم تلاش‌های ارزشمندی برای معرفی جایگاه علم اصول فقه کرده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: مشاوره دادن به طلاب جوان یکی از فعالیت‌های خوب این انجمن در راستای راهنمایی طلاب برای فراگیری علم اصول فقه است.

وی تاکید کرد: انجمن اصول فقه حوزه علمیه تاکنون کتاب‌های ارزشمندی چاپ کرده است که مورد استفاده روحانیون قرار گرفته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به لزوم نوآوری در علم اصول فقه ابراز کرد: یکی از مشکلات کلاس‌ها و کتاب‌های علم اصول فقه استفاده از مثال‌های تکراری است که سبب می‌شوند طلاب نتوانند قواعد اصولی را به خوبی در فقه به کار ببرند بنابر این نوشتن کتاب‌های دارای نوآوری‌های این چنینی در زمینه اصول فقه لازم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: ارتقا بخشیدن به بحث‌های اصول فقه و نوشتن کتاب‌های نو و قوی در این زمینه کارهای مهمی هستند که باید توسط انجمن اصول فقه حوزه علمیه جدی گرفته شوند.

وی با اشاره به جایگاه علم اصول فقه اظهار کرد: این دانش سال‌های درازی است که در حوزه تدریس می‌شود و مورد توجه جدی علما بوده است بنابر این باید کاری کنیم که طلاب اهمیت آن را بیش از پیش دریابند و برای فراگیری آن تلاش کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmvnx.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما