شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : 28548
حجت‌الاسلام قاسمی:

دانشنامه فقه پزشکی برای اولین بار منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرگروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: دانشنامه فقه پزشکی برای اولین بار تدوین شده و به زودی منتشر می‌شود.
دانشنامه فقه پزشکی برای اولین بار منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام محمدعلی قاسمی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دانشنامه فقه پزشکی در ۴۰ موضوع تدوین شده که بسیاری از این موضوعات جدید است.
 
وی انرژی درمانی، باروری، بلوغ، بیماری‌های مسری، پزشکی قانونی، پیوند اعضا، تدریس در امور پزشکی، جراحی زیبایی‌ها، جنین، حقوق بیمار و تاکید بر رازداری، خرید و فروش، خون بند ناف، سقط جنین، استفاده از سلول‌های بنیادی در پزشکی، مرگ مغزی، بحث‌های جدید در امور زنان و... را از جمله موضوعات این دانشنامه ذکر کرد.
 
مدیرگروه فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز امیدواری کرد که پس از چاپ این دانشنامه، قدم‌های خوبی برای تکامل فقه پزشکی که فقه پویا و جدیدی است برداشته شود.
 
حجت‌الاسلام قاسمی با بیان اینکه تدوین فقه پزشکی از چهار سال گذشته آغاز شده، اظهار کرد: با وجود اینکه تحقیقات این دانشنامه به پایان رسیده ولی چون مباحث فقهی جدیدتری در زمینه پزشکی وجود دارد، نیاز به پژوهش‌های جدید دارد.
 
وی با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از استادان حوزه و دانشگاه و پژوهشگران در تدوین این دانشنامه ابراز امیدواری کرد که نتایج یافته‌های مدون شده بهار سال ۹۴ منتشر شود.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg7n9x.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما