يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 28876
مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع):

۱۱ جلد موسوعه‌های کلمات اهل بیت (ع) در قم منتشر شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با اشاره به اینکه ۱۱ جلد موسوعه‌های کلمات اهل بیت (ع) در قم منتشر شده است، گفت: احکام، عقاید، توحید، نبوت و امامت، تفسیر قرآن، پزشکی و طب، ادعیه و زیارات اهل بیت (ع) در این آثار ذکر شده است.
۱۱ جلد موسوعه‌های کلمات اهل بیت (ع) در قم منتشر شده است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام مهدی اسماعیلی ظهر امروز در مراسم رونمایی از موسوعه‌های کلمات معصومین (ع) در قم با اشاره به اینکه این آثار به همت پژوهشگران و طلاب پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گردآوری شده است، اظهار داشت: پژوهشکده باقرالعلوم (ع) از سال 1368 کار خود را آغاز کرده که کمک به مبلغان در سراسر کشور از مهم‌ترین اهداف این مجموعه بوده است.
 
مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با اشاره به اینکه انتشار موسوعه امام حسین (ع) به عنوان نخستین اثر منتشر شده توسط این مجموعه عنوان کرد: سیره پیامبر اعظم (ص)، موسوعه امیرالمومنین (ع)، موسوعه 3 جلدی شهادت ائمه معصومین (ع) نیز از دیگر آثار تدوین و منتشر شده توسط این مجموعه است.
 
وی تصریح کرد: جمع آوری سخنان و احادیث اهل بیت در قالب موسوعه حضرت زهرا (س)، امام هادی (ع)، امام جواد (ع) و امام حسن مجتبی (ع) نیز تدوین و منتشر شده است.
 
حجت الاسلامی اسماعیلی با اشاره به اینکه در مدت 7 سال آثار این مرکز بازبینی شده و امروز با حضور آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان رونمایی می‌شود، عنوان کرد: موسوعه حضرت زهرا (س)، امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، 3 جلدی امام کاظم (ع)، 2 جلدی امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) و موسوعه امام زمان (عج) که مجموعا 11جلد منتشر شده است.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های این آثار عنوان کرد: در این موسوعه‌ها احکام، عقاید، مسائل توحید، نبوت و امامت، تفسیر قرآن، پزشکی و طب، ادعیه و زیارات اهل بیت (ع) در این آثار ذکر شده است.
 
مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) خاطرنشان کرد: در تدوین موسوعه‌های کلمات اهل بیت (ع) از کتب شیعه و سنی بهره گیری شده اما ملاک نخست انتخاب منابع شیعی بوده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcaianu.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما