چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 2890
آیت الله مكارم شیرازی :

انحصارگرایی غرب در علوم باید شكسته شود

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله "ناصر مكارم شیرازی" از مراجع عظام تقلید ، ندا داد : ما باید انحطارگرایی غربی ها را در پیشرفت علوم و دانش در هم بشكنیم.
انحصارگرایی غرب در علوم باید شكسته شود
به گزارش قم نیوز، وی سه شنبه شب در دیدار جمعی از اعضای سازمان انرژی اتمی كشور، با انتقاد شدید از انحصار گرایی علمی غرب كه با هدف منفعت طلبی، استیلا جویی وعقب نگه داشتن سایر ملل انجام می گیرد، بر ضرروت بهره گیری هرچه بیشتر از استعداد جوانان و دانشمندان و پیشرفت علمی و عملی كشور تاكید كرد.

وی افزود: به شهادت تاریخ، غربی ها بسیاری از علوم را از شرق اسلامی آموختند ،ولی اكنون نه تنها در نشر علومی كه دارند بخل می ورزند، بلكه حاضر نیستند دیگران دست به ابتكارات علمی بزنند كه نمونه­اش همین دانش انرژی هسته ­ای است كه با قدرت تمام می­كوشند ما را محروم سازند.

وی خاطرنشان كرد: دشمنان می دانند كه ما به دنبال سلاح های كشتار جمعی نیستیم، اما آنها براساس نظام انحصار طلبانه و سیاستهای برتری جویانه خود می خواهند جمهوری اسلامی را از دستاوردها و رفاهیات انرژی صلح آمیز در طب و صنعت و كشاورزی و تمام شئون زندگی دارد، محروم سازند ولی به یاری خداوند موفق نخواهند شد، همانگونه كه تاكنون موفق نشده ­اند.

 این مرجع تقلید درادامه تصریح كرد : پایه اصلی اسلام را علم و دانش تشكیل می دهد و آیات نخستین كه بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شد همه درباره اهمیت علم و دانش بود.

آیت الله مكارم شیرازی اضافه كرد: اسلام نه تنها برای علوم قرآنی و اسلامی اهمیت قائل است بلكه به هر علمی كه برای پیشرفت جامعه انسانی مؤثر و مفید باشد ارج می نهد و طبق روایات ، هجرت به نقاط دوردست جهان و حتی اعماق دریاها را برای به دست آوردن علوم دانش ها توصیه می كند، به همین دلیل بزرگانی در علوم مختلف مانند بوعلی سیناها و زكریای رازی ها و شیخ بهایی ها و خواجه نصیرالدین طوسی ها از حوزه های علوم دینی برخاستند و در دامان فرهنگ اسلامی پرورش یافتند.

آیت الله مكارم شیرازی خطاب به حاضران درجلسه گفت: كوشش های علمی شما عزیزان درمسیر انرژی صلح آمیز اتمی در واقع عبادتی مهم است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.onuk49naw5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما